BasBQ
Beef en Steak

Kamado op temp krijgen

J

Jeffelsz

Gast
Goedemiddag allen!
Vanochtend voor de tweede maal mijn gloednieuwe kj 2 aangestoken gevuld met big blocks van het merk zelf.
Onder moet ik tot een speldenprik open hebben staan en topvent kan tot de eerste marker, dit resulteert in een 125 graden. ( prima voor low and slow)

is dit niet erg dicht onder? Heb het vermoeden dat hij ergens lucht weghaaltDe top vent rookt via de marker kanten maar ook bij de (zijkanten) waar geen markers zitten.
Maak ik mij te druk of is de topvent mogelijk niet goed?
 
Ja, je maakt je te druk šŸ˜‰.

Voor low and slow moet je beneden erg veel knijpen. Dat heb je gedaan en het werkt. Dat er boven wat rook ontsnapt op gekke plekken dat kan. Dat slipt vanzelf dicht.
 
Ja, je maakt je te druk .

Voor low and slow moet je beneden erg veel knijpen. Dat heb je gedaan en het werkt. Dat er boven wat rook ontsnapt op gekke plekken dat kan. Dat slipt vanzelf dicht.
+1
Niets aan toe te voegen
 
Hoe steek je hem aan?

Ralph de kok (YouTube) heeft een keer een filmpje gemaakt over een kamado aan steken. Die doet het met 3 aanmaak blokjes in een driehoek. Werkt goed maar ik Vin dat ie dat ie dan vlug te heet gaat en ik hem heel hard moet knijpen. als ik rond de 110/120 wil blijven hangen gebruik ik maar 1 punt om hem aan te steken. Wel ruim van te voren want het duurt wel iets langer voor ie op temp is maar ik Vin dat je hem beter kunt sturen dan


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Met low en slow gewoon 1 aan steek blokje gebruiken inderdaad. Anders gaat het te snel. Check het boek Hete Kolen, dit is mijns inziens de kamado bijbel en vertelt je oa hoe je het aan steekt voor de verschillende bereiding wijze. En onderhoud, maar ook recepten. Ik heb er in het begin veel aan gehad!
 
Terug
Bovenaan Onderaan