BasBQ
Beef en Steak

Kamado Joe Masterbuilt - vervangen vilt & topvent

OlafPol91

Tondelzoeker
Berichten
5
BBQ'ers, goedemiddag!

Na anderhalf jaar is mijn margrietschijf van de Kamado Masterbuilt aan vervanging toe. Althans, ik ben hier niet echt tevreden over...
Nu heb ik via een website de Kamado Joe Kontrol Tower aangeschaft. Gezien de speling tussen de Kamado en topvent, dien ik deze op te vullen met vilt.

1677591310349.png


Welk vilt raden jullie aan? Is Fiberglass de beste oplossing?
Deze bevestig je dan met hittebestendige lijm van bijv. Thermofix?

Ik hoor graag.

Dank alvast!
 
Ik zou het met gewoon bbq vilt oplossen, is vaak goedkoper dan fiberglass. Vaak zit er gewoon een plakstrip op het vilt.
 
Ik denk niet dat fiberglass gaat lukken voor deze toepassing. Ik zou ook gewoon bbq vilt gebruiken.

Wel raar dat die nieuwe er niet gewoon op past.

Wat scheelt er dan aan je margrietschijf dat hij aan vervanging toe is?
 
Hi all,

Dank voor jullie snelle reacties. Zie fotoā€™s, zit nogal een verschil in. De margrietschijf valt veelal dicht bij het openen van het deksel. Temperaturen fluctueren daardoor nogal..

Dit is de juiste dan? Zie foto 3.

Groet,
Olaf Pol

F5A870E8-A9FB-43C5-84D1-F67DC823375F.png


4643DFFF-90A3-40A1-938B-92A91E5616E8.png


77CDABA5-D07F-4659-A8A3-373FEB2AE020.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Je kunt dat gietijzer gewoon lekker seasonen met wat olie. Als je de margrietschijf draait zodat die netjes uitlijnt dan verschuift die niet meer als je opent en sluit. Mocht je toch die andere dop willen gebruiken, dan restantje vilt gebruiken en die redelijk hoog op de schoorsteen plakken. Succes!
 
De hack die ik gebruik tegen het dicht vallen, is de rondellen aan de schroeven een beetje buigen. Dan staat er wat spanning op. Werkt perfect bij mijn KJc1 en KJ Junior.

Met die nieuwe ga je na een tijdje tegen loskomende verfschilfers te zitten. Dus zien je hem na elke sessie heel goed reinigt.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb toevallig vadaag het vilt van mn Bono vervangen. Die was op kamadototaalshop 5,95 speciaal een klein stuk met kleeflaag. Werkt perfect. voor een klein prijsje.
 
Terug
Bovenaan Onderaan