BasBQ
Beef en Steak

Kamado joe charcoal basket past niet

 
 

Brownie

Sprokkelaar
Berichten
42
Hello, na goede verhalen over een kolen mand overstag gegaan en de originele charcoal basket voor mijn classic 1 gekocht. Enthousiast uitgepakt en verpakking weggegooid ( dom dom dom). Geplaatst in m'n kamado, ik helemaal blij.

Tot het moment dat ik de eerste x het wilde gaan opstarten en zag dat de ophanghaken uitstaken en ik de platesetters niet meer in de lage stand kan doen.

Het lijkt alsof de kolenmand te diep is of de kamado te ondiep waardoor hij niet kan 'hangen' aan het divide en conquer systeem.

Iemand tips ? Terugsturen gaat niet meer, ondanks dat het niet gebruikt is helaas.
 
Heb je het wel gevraagd of ie terug mag. Voor bijna alle gebruikers is het geen probleem als dit zonder orginele verpakking komt.
 
Wat zijn de afmetingen?
Ik ben ook van plan om eentje aan te kopen, kan die van u overnemen.
Dus als die dan past zijn we allebei geholpen.
 
Misschien even een paar foto's ter illustratie? Ik heb er ook een in mijn Classic 1 dus kan dan vergelijken met je
 
Zal morgen even een foto maken, heb geen afdakje dus vandaag wordt het niet gok ik.
 
In mijn Masterbuilt heb ik ook het originele rekje. Het klopt dat het kolenmandje op de bodem staat en niet aan het divide & conquer systeem hangt. Dat is juist de bedoeling, want je kunt dan D&C eruit halen, terwijl je mandje blijft staan.
 
Goedenavond, hoe is dit uiteindelijk opgelost? Ben namelijk ook op zoek naar een kolenmand voor in mijn Classic Joe 1 maar had bij de recensies van het KJ mandje gelezen dat je deflector plates dan idd niet goed meer passen. Die krengen zijn best duur en twijfel tussen kick ash of eentje van KJ maar wil hoe dan ook de plates kunnen blijven gebruiken.
Tips zijn zeer welkom!

Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk
 
Ik heb dit ook gehad, classic1 nu trouwens net verkocht, snap wat je bedoelt. Je kunt de basket wel zo plaatsen dat de platesetters op de haakjes liggen van de basket, op de juiste manier en verdelen steunen ze op de haakjes. werkt prima, alleen lastig als je dan het rek met mand wilt verwijderen. Later zag ik dat een kolenmand van kick asch handgrepen heeft en dit probleem niet kent, ook stond op de doos classic 2/3. Ergens klopt er iets niet
 
Goedenavond, hoe is dit uiteindelijk opgelost? Ben namelijk ook op zoek naar een kolenmand voor in mijn Classic Joe 1 maar had bij de recensies van het KJ mandje gelezen dat je deflector plates dan idd niet goed meer passen. Die krengen zijn best duur en twijfel tussen kick ash of eentje van KJ maar wil hoe dan ook de plates kunnen blijven gebruiken.
Tips zijn zeer welkom!

Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk
Gewoon de Kick Ash basket (de rest is replica 😝). Ik heb em al jaren, past perfect, nergens problemen mee. Je hebt een model dat specifiek voor de kj 1 en 2 geschikt is.
 
Dank voor alle tips. Ben (wellicht eigenwijs) toch voor de originele KJ gegaan. Ben nu direct in de gelegenheid maar zal posten hoe hij past als ik er aan toe kom.

Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk
 
Dank voor alle tips. Ben (wellicht eigenwijs) toch voor de originele KJ gegaan. Ben nu direct in de gelegenheid maar zal posten hoe hij past als ik er aan toe kom.

Verstuurd vanaf mijn SM-S901B met Tapatalk
Ja, maar die van kj is dus niet de originele 🤔🤪
 
Terug
Bovenaan Onderaan