BasBQ
Beef en Steak

Kalfs spareribs / Veal Ribs

 
 
 
 

BensBQ

Gemarineerd
Berichten
1.775
Laatst was ik in Utrecht en liep een Marokkaanse supermarkt binnen,
die hebben vaak ook een slagerij dus ik dacht ik kijk eens binnen.
En inderdaad, veel lamsvlees en ook kalfs. Wat mij het meeste opviel is dat daar de ossenhaas ?13.98 p/kg kost  :-/
Ik vroeg waarom zo goedkoop en de beste man vertelde dat ze zelf runderen uitsnijden, vandaar.
Zelf nam ik wat gemarineerde kalfs spareribs mee.

ecbbUjXQm2fVRhwnMHOlEDOBWY_Zrk6pFDeym1Zv8lYIuUWwLZ8S89unYpORQjMWSJGeGBPYMm981HJ6_YLJDLvciPIv5LkGONxweAo3wzguDynRhjyCkhjWPiq1p1h43pBbHUPHWQ=w640-h361-no


De marinade bestaat uit olijfolie, het sap van citroen, knoflook, ui, kaneel, kurkuma, komijn, zout en peper.
En ja ik moet zeggen, dit smeersel smaakte prima  B-)
Thuis de Weber naar zo'n 125?C verwarmd en de ribs konden er indirect op.

ZTYmAZNDjGbXv0YTuCrZbS0lLRtUCLmAKoaOvH0syOlLl4H6NfCGuFvqic2qU27x-NxrN5GAFQqcAQF7i6fp6f4FjiJSO7SMhaIy_Fv6qHwmtLoVTD8Nis2peubEknJtLIEaHJap6A=w640-h361-no


Wat beukenhout voor de rooksmaak toegevoegd.

iAO_CeAZhx_C_5VEDtQSRtjsB6tp43QclSAyDXlsoCfm-JYpJoXScBsC47PsnulgOKFeVwI9HAjb9zPT55WHlZhi0mYbVxghc4fIs49jDkO5Y7BcFeDjydibpYiZuGX0sC6Qxr8MOw=w640-h361-no


Na zo'n 3 uurtjes mochten mijn kalfs ribs eraf.

_0gZHucp_o3RtAsr1vpJjkRL1ujTWtjFsz3zm0zSK_ZP21MVLT1XLRSZJctQCMkbUS22GrDbWQBZIjC3lBl-ZpeYhhv_7GFyyIiQuQ4ytcwj8XLzRXLQotHhH52qM_T-e02DmYbCeg=w640-h361-no


De ribs pakte ik in aluminium folie, met een flinke scheut vloeibare boter.

DEtegwKv3Cmi4-80xfangtBVl52-xUJKvCn2Ha8Q_9TYF1UmJ5pC2vwdP9Bu6F_Ia6cYjEYJvkGTNrm6Ddbp3CVikdlzxcOxI1II47AG5PaMQrxfjgS4xXYwF8n7XfDCI_Ac2pDrUg=w640-h361-no


Daarna gingen ze weer op de Q voor nog zo'n 2 uurtjes.

-ZSfjUNktEwrOgYIpdoUmM-3h0EaJzaB35DjZmq0NBEEFmMUbXBNQvR8lnKY80WCt2kdHkPbuXhkDsrfSv6oomnxUBgtE-CUahjshOPdN2p0zdZhp9b05AqBbuXeT7LJvOwWWaCYWg=w640-h361-no


En na even rusten kon ik de ribs gaan proeven, sappig, mals en een perfecte smaak, lekker  :)

rSMR-6AoXX8vNmjzhJotuvtAZ9bQXWGnSk3AekxUMYwF_TGhKKMYW-6gDrkDzZzGhi-0QVnZXn7zK4SqQqifSyEYqdj5G3HdKWfBOsrD15pSD-Dy7W4JFYDcRdoHtkvOOA3yOc2Ekg=w640-h361-no


Met wat aardappelsalade erbij konden we lekker eten.

2Zp4Evs6Wz2P7CPpu13yaMN59OnqxIcDV1byugl6BE4_J9EJAkFaWLInhn2r8zhAgITtgpC-UxjEqAQN3VsFfNJOEeF4bDooU21dRcBewyAz7IV6wtHCpEc5dqvd3aPhk1_rhZHyLg=w640-h361-no


En gelukkig vond mijn vrouw het ook lekker  :D

tSM-j5CbnhXsRlih08FtoH10EddnGFqmM-9hVlkhfw-5voinQH1kp5OpwwopxcA4ilkBgHb-oo2FpuAxrHa-4kWrXwQAiLWRQX6wSF-BV_cIdz57nMjTnQ0ZjViMBvcL58LeRQSmbQ=w640-h361-no


Bedankt voor het lezen en dit is natuurlijk ook weer bewegend te zien op:
https://www.youtube.com/watch?v=D2LmaEJaTSU

http://www.bensbq.com/
https://www.instagram.com/bensbq9968/
https://www.facebook.com/BensBQ/
https://twitter.com/Bens_BQ


 
Lekker weer.
Helpt niet echt om door m'n to-do lijst heen te komen. =))
Ik zie dat je vloeibare boter gebruikt bij het inpakken zou dat ook een idee zijn om te doen bij onze standaard varkensribben?
Heb jij dat wel eens geprobeerd?
 
Hans zei:
Lekker weer.
Helpt niet echt om door m'n to-do lijst heen te komen. =))
Ik zie dat je vloeibare boter gebruikt bij het inpakken zou dat ook een idee zijn om te doen bij onze standaard varkensribben?
Heb jij dat wel eens geprobeerd?

Nee dat heb ik nog nooit geprobeerd, ik had alleen vloeibaar in huis  :D vandaar. Ik heb er flink wat opgedaan en het beviel me prima!!
 
Lekker hoor!
@Hans; boter gaat ook prima op varkensribbetje bij het inpakken. (Boter + bruine suiker is een veelgebruikte combinatie) Ligt puur aan de smaken die je wil meegeven :)
 
BensBQ zei:
Hans zei:
Lekker weer.
Helpt niet echt om door m'n to-do lijst heen te komen. =))
Ik zie dat je vloeibare boter gebruikt bij het inpakken zou dat ook een idee zijn om te doen bij onze standaard varkensribben?
Heb jij dat wel eens geprobeerd?

Nee dat heb ik nog nooit geprobeerd, ik had alleen vloeibaar in huis  :D vandaar. Ik heb er flink wat opgedaan en het beviel me prima!!

Ga ik een volgende keer toch eens proberen. ;)!
 
Graag gedaan!
Hier ook maar eens op zoek naar een turkse slager.....

Suiker kan natuurlijk ook honing zijn of maple syrup, of iets anders zoets. Of misschien wel surinaamse sambal, voor een totaal andere beleving
Tis in ieder geval iets anders dan appelsap :D
 
BensBQ zei:
SilverFox zei:
Lekker hoor!
@Hans; boter gaat ook prima op varkensribbetje bij het inpakken. (Boter + bruine suiker is een veelgebruikte combinatie) Ligt puur aan de smaken die je wil meegeven :)

dank je SilverFox en thanks voor de boter+bruine suiker tip  ;)

Ook namens mij,
Grts ,  hans.
 
BensBQ zei:
SilverFox zei:
Lekker hoor!
@Hans; boter gaat ook prima op varkensribbetje bij het inpakken. (Boter + bruine suiker is een veelgebruikte combinatie) Ligt puur aan de smaken die je wil meegeven :)

dank je SilverFox en thanks voor de boter+bruine suiker tip  ;)
Ik doe er ook nog wel een wat honing bij; boter, bruine suiker en honing. Geeft een mooie extra zoete toon. Krijg spontaan trek in spareribs

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

 
Erwin.schimmel zei:
BensBQ zei:
SilverFox zei:
Lekker hoor!
@Hans; boter gaat ook prima op varkensribbetje bij het inpakken. (Boter + bruine suiker is een veelgebruikte combinatie) Ligt puur aan de smaken die je wil meegeven :)

dank je SilverFox en thanks voor de boter+bruine suiker tip  ;)
Ik doe er ook nog wel een wat honing bij; boter, bruine suiker en honing. Geeft een mooie extra zoete toon. Krijg spontaan trek in spareribs

haha, volgens mij heb jij wat anders te doen dit weekend  :D

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk
 
Weekend bestaat gelukkig uit meerdere dagen. Ben wel van mening dat een week van 5 dagen weekend en 2 dagen werken beter zou uitkomen . Vermoed alleen voor de kilo's wat minder...

Verstuurd vanaf mijn LG-H850 met Tapatalk

 
Wat betreft de kilo's helemaal mee eens.
Moet ik toch wat meer gaan sporten,doe al te weinig. :D :D :D
 
BensBQ zei:
Hans zei:
Wat betreft de kilo's helemaal mee eens.
Moet ik toch wat meer gaan sporten,doe al te weinig. :D :D :D

barbecue?n is toch ook een sport  B-)

Ik bedoel bewegen :D
Maar ik denk dat we te veel van het topic afdwalen :D
 
SilverFox zei:
Graag gedaan!
Hier ook maar eens op zoek naar een turkse slager.....

Suiker kan natuurlijk ook honing zijn of maple syrup, of iets anders zoets. Of misschien wel surinaamse sambal, voor een totaal andere beleving
Tis in ieder geval iets anders dan appelsap :D

moet zeggen dat die een bijzondere snit hebben, heb er ook laatst een lamsvoorkwartier gehaald en de beste slager vroeg of hij hem ff moest zagen maar ik zei nee, gaat gewoon zo op de barbecue  :D
 
Mijn Marokkaanse slager heeft de ribbetjes altijd per ribje. Ik zal eens vragen of ik ook zo'n mooi stuk kan krijgen. Erg verleidelijk!
 
Worden de ribs niet ontzettend vet/waterig van zoveel vloeibare boter?


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan