BasBQ
Beef en Steak

Kalfs rib eye reversed sear

 
 

150degrees

Pitmaster
Berichten
733
Vandaag voor het eerst een hele kalfs rib eye  bereid. Lekker basic met alleen wat zeezout en zwarte peper uit de molen. Even inlezen en een vraagje in de shoutbox en we konden van start. De Weber had ik inmiddels opgestookt met een halve starter briketten en een handvol koude briketten en enkele houtskool brokken in de ketel. Geen rookhout.
De rib eye lekker op kamertemperatuur laten komen, peper en zout en op de bbq . Eerste uur lekker indirect bij een 160*C tot een kern temperatuur van net iets over de vijftig graden heen (digitaal gaat het hier wel winnen van analoog). Volgende keer er af bij een graad of 45. Even laten rusten onder de folie. Ik had de thermometer laten zitten en je kon mooi zien dat de temperatuur door liep naar bijna 60*C.

Net op de bbq.

Nog even geduld

Na een uurtje eraf.

Temperatuur loopt nog iets op (de Afterburner)

Duidelijk is het "vet oog" te zien

Wat kan er nog beter. Nou, niet veel. De volgende keer zal ik hem iets eerder eraf halen. Voor mij mag hij nog iets meer ros? zijn. Hier komt dan wel een digitale thermometer ? la Maverick aan te pas. De rest van het gezin vond het heerlijk, alleen de jongste dochter had wat moeite met "het vet" :)
Dit is echt een ongelofelijk lekker stukje vlees. Niet moeilijk om te bereiden en super mals.
Een aanrader dus die vaker op het menu komt.
 
Mooi vleesch!!
 
Ja hoor, schuif maar door!
 
Helaas heren/dames, aanschuiven, doorschuiven of mee eten zal niet meer gaan. Het is allemaal schoon op gegaan :p
 
Komt deze van de makro.? Ik zag ze daar liggen
 
had het best wel even willen jureren voor je  ;)
 
Neo, deze komt van de Sligro. Ik vroeg de slager om een makkelijk stuk rundvlees voor op de bbq. Niet iets speciaals of zo. Komt 'ie terug met een stuk kalfs ribeye van een dikke kilo.
@Leo, dat geloof ik graag. Maar de juryleden bij mij thuis waren al unaniem in hun beoordeling  :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan