BasBQ
Beef en Steak

Kalfs cordon-bleu met walnoot-rucolapesto en gepofte zoete aardappel.

 
 
 

Jantjes91

Stoker
Berichten
452
Voor vanavond maar weer is een boek van Smokey Goodness open geslagen. In de vriezer lag nog een mooi stukje kalfsvlees dus die konden we hiervoor mooi gebruiken. Eerst heb ik de walnoot-rucolapesto gemaakt waarna ik de inmiddels open gevlinderde kalfsmuis hiermee kon insmeren en bedekken met de ham en kaas.

Toen het geheel weer dichtgevouwen en vastgeknoopt met wat slagerstouw.
F3FB3566-0335-4EFE-A1FA-1385D7CCCFEB.jpeg


Toen nog even terug in die koeling zodat de smaken even met elkaar konden trouwen en ik de bbq op kon stoken. Bij ongeveer 140° Graden Een hand grove rookhoutsnippers tussen de kolen gedropt en het vlees op de BBQ gelegd en de de temperatuur op laten lopen tot ongeveer 180° Graden.
ACB4F76B-16C4-4782-8048-FC4A2D79F4A8.jpeg


Na iets meer dan een uur had het vlees een kerntemperatuur van 52° graden bereikt en kon deze van de BBQ om nog even te rusten. Ondertussen lagen de zoete aardappelen ook al tussen de kolen.
9C05D06E-D667-43CC-B99B-7A574EEA6B87.jpeg


Nadat de aardappelen klaar waren het geheel verdeeld over 3 bordjes samen met nog wat spinazie. Al met al een prima maaltijd.
D1D0D908-57AE-4965-B69D-BAC0AB2D36DA.jpeg


De zoete aardappel is op de chipotle in Adobe na gemaakt volgens een recept van @noskos

D279090A-5707-45DA-AE9C-2335369FF2EC.jpeg
 
Dat ziet er goed uit!
Zoete aardappelen hebben we hier ook al lang niet meer gehad, binnenkort maar weer eens maken. 😋😋
 
Ziet er lekker uit, mooi gevlinderd en geknoopt ook! Weer wat inspiratie rijker
 
Wat een goed stuk vlees zeg die kalf cordon bleu! Super lekker lijkt me dat.
 
Wat een goed stuk vlees zeg die kalf cordon bleu! Super lekker lijkt me dat.
Is zeker een aanrader! Alleen zou ik hem wel dunner uitvlinderen dan wat ik gedaan heb, je hebt nu maar een beperkt stukje waar je de vulling hebt zitten.
 
Super mooi. Dit zal zeker gesmaakt hebben.
 
Een mooi stuk vlees en een fijne maaltijd!
 
Ziet er heerlijk uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan