BasBQ
Beef en Steak

jurassic shrimp

 
 
 

harlin

Kooltjesharker
Berichten
214
Hi,

Verkeerde zak meegenomen bij de Hanos, op de bon viel de prijs al een beetje op. Uitgepakt wat moeten we daar nu mee.. Kreeg een tip dat je ze moet ontdoen van hun jas anders krijg je ze niet gaar en het risico dat ze in hun velletje gaan 'koken'  Een simpele marinade voor deze jongen en op de Q

2014-09-07152022.jpg


20140907-IMG_1462.jpg


20140907-IMG_1467.jpg


20140907-IMG_1468.jpg


20140907-IMG_1470.jpg


Al met al een smakelijke verrassing, enige verbeterpunt de kern was 55 had iets lager gemogen.
 
Worden die gevangen in de buurt van Fukushima?  @-)
 
Zeespul altijd heerlijk, mooi kleurtje hebben ze.
In hun jas krijg je ze echt wel gaar, en een voordeel van de jas is dat deze ook nog smaak meegeeft aan het vlees tijdens het bereiden.
Het nadeel is dat je het darmkanaal er wat lastiger uitkrijgt als ze hun jas nog aan hebben.

Wat ik overigens een hele lekkere bereiding vind is om ze eerst heel hoog en kort te grillen, met of zonder jas en daarna in een goed hete skillet met een dun laagje olie te doen, direct blussen met een kopje water en dan een deksel op de skillet zodat je ze even een paar minuten gaar stoomt, er komt dan zo'n rijke volle smaak aan de garnalen, zoals je die ook bij de Chinees krijgt, bijna geparfumeerd.
Hetzelfde effect heb je ook met potstickers (Dim Sum)
http://www.bbqgenootschap.nl/forum/hapjes/overige-potstickers-(dim-sum)-met-thaise-noodlesoep/
 
Ik heb die dingen in Thailand gegeten. Heerlijk. Zalige garnaal, maar dan heel veel ervan. Grandioos.
 
Oh my god  :-O =P~ =P~ dat zijn pas garnalen, ziet er heerlijk uit.
Ik wist geeneens dat je die zo groot kan kopen, laten wij nou een Hanos pas hebben, denk dat we het weekend even naar de Hanos MOETEN  :D
 
ze zien er mooi uit
 
Wat een kleine handen heb jij.....of....nee toch....waar komen die vandaan????
 
Wat een joekels!
Ga me dan gelijk afvragen hoe die beesten er levend uit zien  :-O
Maar geloof direct dat ze lekker smaken!
Mijn wederhelft is echter meer van z'n kleine broertje, tiger garnalen gaan er hier altijd goed door.
 
die kunnen aan het spit  :) wat een grote garnalen zeg,  ziet er wel heerlijk uit :p
 
Staan op de lijst "bestellen bij Hanos"  ;)
 
Die zijn inderdaad Jurassic!! Nog nooit gezien deze mega garnalen! Waar leven die dan eigenlijk?
 
Dikke smul!! :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan