Beef en Steak

Jullie meningen/inzichten?

• Onderwerp starter Onderwerp starter sanderbijlsma
  • Startdatum Startdatum
S

sanderbijlsma

Gast
Beste medeliefhebbers, zoals in onze voorstel-pagina beloofd openen we hierbij op deze gepaste plek een mooi topic, want we zijn erg benieuwd naar jullie inzichten.

Brand alsjeblief los op de volgende vragen/punten:
- Waar koop je als liefhebber het beste vlees? De welbekende slager, gewoon in de supermarkt of heb je een geheim adresje bij je in de buurt waar ze het beste verkopen? En waarom koop je je vlees daar?
- Wat is nou het allerbelangrijkste als je vlees koopt? Wij denken dat kwaliteit voor echte liefhebbers zoals jullie het belangrijkste is, of zijn er misschien andere aspecten zoals de prijs, een verhaal of geschiktheid voor op de BBQ meer van belang?
- Hoe zien jullie de toekomst van het vlees? Blijven jullie voor altijd vlees kopen op de plekken waar het nu wordt gekocht of komen er meer 'mainstream' kanalen aan bod de komende jaren, online misschien?
- Over online gesproken, als jullie daar misschien al kopen of willen gaan kopen, wat zijn hier de beste onderdelen van ten opzichte van andere kanalen? Is er meer keuze, kan je hier wel exact aangeven hoe dik je je stuk vlees wil en is dat hele bezorgproces wel ok?

Dit zijn maar een aantal kleine onderwerpen, maar alles wat hier verder mee te maken heeft: we horen het graag en zullen ons mengen in jullie discussie!

Ik wil jullie niet in de wielen rijden, maar er is onlangs (lees: deze week) een enqu?te geweest van een andere onderzoeker. Deze had heel concreet een online enqu?te of online vlees bestellen waar menig??n al gehoor aan gegeven heeft.

Inderdaad al een andere enqu?te gehad, maar wil hier ook best nog op reageren hoor.

- Waar koop je als liefhebber het beste vlees? De welbekende slager, gewoon in de supermarkt of heb je een geheim adresje bij je in de buurt waar ze het beste verkopen? En waarom koop je je vlees daar?

Ik kocht het bij de supermarkt en soms slager. Dat doe ik voor simpele dingen als gehakt, speklap nog steeds. Maar echt bbq vlees koop ik inmiddels online. Waarom daar? Mooi aanbod met echt bbq vlees. Ook bbq afmetingen (dus een ribeye van 500 gram ipv die ielige stukjes vlees uit de supermarkt die je op de Q niet goed kunt bereiden). Ook de diervriendelijkheid speelt een rol en de herkomst (in de supermarkt beide vaak onduidelijk).

- Wat is nou het allerbelangrijkste als je vlees koopt? Wij denken dat kwaliteit voor echte liefhebbers zoals jullie het belangrijkste is, of zijn er misschien andere aspecten zoals de prijs, een verhaal of geschiktheid voor op de BBQ meer van belang?

Eigenlijk als hierboven: kwaliteit maar voor mij speelt de prijs wel een rol. En geschiktheid voor de Q (met name dikte van vlees) en de diervriendelijkheid (voor zover dat kan want je maakt natuurlijk wel een dier dood).

- Hoe zien jullie de toekomst van het vlees? Blijven jullie voor altijd vlees kopen op de plekken waar het nu wordt gekocht of komen er meer 'mainstream' kanalen aan bod de komende jaren, online misschien?

Zoals gezegd koop ik inmiddels online en dat zie ik me de komende jaren ook wel blijven doen. Goede kwaliteit vlees voor een mooie prijs en beschikbaar en thuisbezorgd (of in mijn geval af te halen op een afhaallocatie).

- Over online gesproken, als jullie daar misschien al kopen of willen gaan kopen, wat zijn hier de beste onderdelen van ten opzichte van andere kanalen? Is er meer keuze, kan je hier wel exact aangeven hoe dik je je stuk vlees wil en is dat hele bezorgproces wel ok?

Voordelen online:
-Groter aanbod in Q vlees
-Vaak duidelijk aangegeven herkomst
-Vaak duidelijk aangegeven diervriendelijkheid
-Juiste dikte van het vlees of de afmetingen (denk aan ribeye of varkensnek)
-Makkelijk vanuit de stoel bestellen
-Makkelijk op te halen/bezorgen. Ik werk full time en dan is het handig dat je het op een afhaalpunt kunt ophalen als het jou uitkomt (binnen grenzen natuurlijk. Het vlees is geen week houdbaar  :))

Ik koop sommige dingen bij de supermarkt, gehakt karbonades ed. Grotere stukken bij de groothandel. En het vlees voor onze wedstrijden komt van online slagers.

Er zijn online slagers die precies weten wat we nodig hebben voor een wedstrijd en daar op in spelen. Iets dat de meeste gewone slagers niet doen.
Ook dingen als Amerikaans of Australisch met graan afgevoerd rundvlees ed zijn bij de supermarkt en gewone slagers eigenlijk nauwelijks tot niet te vinden.

Ik ben van het 'lokale' met andere woorden ik ga naar de slager om de hoek voor vlees (rund-, varkens-) en naar een poelier voor mijn wild en gevogelte. Voor bijzondere stukken ga ik naar de groothandel (Hanos) of koop ik online. Het is trouwens ook wel zo dat mijn slager mij ook wel eens tipt over bijzonder of moeilijk verkrijgbaar vlees (bizon bijvoorbeeld).

Simpel vlees als gehakt of vleeswaren haal ik gewoon bij de super met in mijn ogen de beste kwaliteit op dat gebied....

Waarschijnlijk krijg je net zoveel antwoorden als dat er mensen zijn.... maar ik haal het meeste vlees bij een ambachtelijke slager bij mij in de buurt. Daar kan ik het meeste wat ik nodig heb wel bestellen. Specifieke delen, zoals Noskos hierboven al zegt, bestel ik online (al naar gelang wat ik zoek bij verschillende aanbieders) of bij de groothandels (meestal Hanos en/of Sligro).
Het beste vlees is altijd spannend. Per aanbieder verschilt de kwaliteit al per bestelling, dus je moet ook een beetje mazzel hebben. Maar hoe specifieker je kunt aangeven wat je wilt, hoe beter het over het algemeen zal zijn. Ook online slagers hebben een e-mail of telefoon. Bij twijfel gewoon contact opnemen.

Verder is kwaliteit voor mij leidend. Liever goed en dan maar wat duurder.

ik ben nogal lui aangelegd, dus het meeste haal ik bij de slager (3 deuren verderop).
Als die gesloten is of hij kan het niet (tijdig) leveren ga ik naar de groothandel (sligro/makro).

Kijk in de groothandel wel altijd naar herkomst en zover je kan oordelen kwalitiet.

Nog geen ervaring met online bestellen, maar hier zit wel de toekomst als je ziet hoe er op de BBQ-er wordt ingespeeld.
Je moet voor de echte liefhebben alleen wel duidelijk aangeven wat de herkomst en kwaliteit is, dit is niet altijd 100% duidelijk (wordt vaak met termen als Angus gegooid, maar ook daar zit verschil in)

Wat me hierboven wel opvalt dat gehakt veelal bij de super wordt gehaald, ik haal het daar juist niet.
tijdens bakken merk je duidelijk het verschil tussen supermarkt gehakt en gehakt van de slager (al het water wat er toegevoegd wordt), koop het ook altijd zonder toevoegingen.

Ik koop al mijn vlees bij de groothandel. (Hanos, Sligro en Makro)
Bij mij geldt dat kwaliteit boven geld staat.

De reden waarom ik bij groothandels koop is vanwege het feit dat er bij ons geen slagers zijn waar ik bijzondere stukken vlees kan kopen.

Online heb ik ook wel vlees gekocht maar het zelf bekijken van het vlees (en vaak omdat ik ook niet altijd van tevoren weet wat ik precies wil maken) heeft toch wel mijn voorkeur.

de welbekende slager:
(meestal keur merk) sowieso niet: k twijfel niet aan zn kwaliteit maar de vele euro extra per kilo alleen voor zn keurmerk staat me niet aan.
supermarkt ja:
alleen voor doordeweeks vlees  zoals karbonade,speklappen,verse worst.plofkip enz.
en waarom?
  alleen reclame vlees waarvan de kwaliteit goed  en dan gelijk meerdere kilo s voor in de vriezer.
nooit gemarineerd vlees wat dat is  over datum vlees opgewaardeerd met zout en kruiden.

geheim adres ?:waar t hart vol van is............................over.
ik haal t vlees voor buiten voor 99% uit Duitsland .
en dan liefst in de vleeshallen op industrie terreinen en de dorpsslager die geen keurmerk nodig hebben en  betaalbaar vlees verkopen met dezelfde kwaliteit als de nederlandse slagers.
en iedere slager heeft er vlees aan stuk zoals naturelle varkensnekken , grote hammen en buikspek met rib.

kwaliteit is t belangrijkste evenzo als t voor binnen in de braadpan als buiten in de rookoven.
nog belangrijker is de versheid dus hier altijd vers van de vers afdeling.
en dan zelf aanwijzen welk stuk vlees ,en dan thuis alsvoren t bewerken/invriezen  ffn voelen en t verse vlees ruiken B-)
dus nooit diepvries vlees:want etiketten met vermeldingen kan ik niks mee.
en ben geen voorstander van terug vriezen van gaar diepvries vlees.

online inkopen: zie hierboven en dus daarom nvt.

Vroeger bij Beefensteak, maar sinds ik pasjes heb van de Hanos, Sligro en Makro koop ik meestal daar. Beefensteak is ook minder qua prijs geworden vind ik. Hanos is echt heel leuk om te zijn, mooi spul hebben ze daar!

Voor mij prijs/kwaliteit.

Ik ben heel blij dat er meer mainstream kanalen komen, hoe meer concurrentie hoe beter de prijs/kwaliteit verhouding. Daar profiteren we allemaal van!

Ik ben altijd erg tevreden over de kwaliteit van beefensteak. andere online verkopers heb ik geen ervaring mee.

Terug
Bovenaan Onderaan