BasBQ
Beef en Steak

Joetisserie

Mooi zo, beetje prutsen voordat je de ideale situatie hebt gevonden.
Je kunt ook je d&c er uit halen en het rooster op de rand van de basket leggen.
Dan ligt alles stevig en kun je toch gebruiken wat je wilt.
 
Dat ziet er al uit als een heerlijk kippetje. Ik vind de kipjes van het spit sowieso een succes in vergelijking met bcc of gevlinderde kip, omdat ze lekker bedruipt zijn met hun eigen vet. En mooi gelijkmatig gekleurd en gegaard zijn. Vind het spit echt top!
 
Even een vraagje. Passen er ook 2 kippen tegelijk aan het spit op een kj classic 2?
Ik vond zelf zo'n draaispit altijd een beetje overbodig maar begin de laatste tijd toch een beetje te twijfelen om er toch een aan te schaffen. En welke is dan de favoriet, de joetiserie of toch bv een letzQ?
 
Even een vraagje. Passen er ook 2 kippen tegelijk aan het spit op een kj classic 2?
Ik vond zelf zo'n draaispit altijd een beetje overbodig maar begin de laatste tijd toch een beetje te twijfelen om er toch een aan te schaffen. En welke is dan de favoriet, de joetiserie of toch bv een letzQ?
Tuurlijk en misschien 3 ook nog wel...
 
Om je een idee te geven, 2 kippen van 1,3 kg.

kip.jpeg
 
Even een vraagje. Passen er ook 2 kippen tegelijk aan het spit op een kj classic 2?
Ik vond zelf zo'n draaispit altijd een beetje overbodig maar begin de laatste tijd toch een beetje te twijfelen om er toch een aan te schaffen. En welke is dan de favoriet, de joetiserie of toch bv een letzQ?
Ik heb een LetzQ Xlarge voor m'n Big Joe 3 voor iets minder dan de helft van de prijs van een Joetisserie. Werkt prima, laat het eten rond draaien. Bij LetzQ kan je nog een handvat aan de spies schroeven, maar dan kan ik ook aan de rechterkant van m'n BJ het tafeltje niet gebruiken. Ik zie toch geen voordelen aan een handvat wanneer je handschoenen gebruikt. Een heel klein puntje hierdoor is dat er aan de rechterkant bij de Letzq ook rook ontsnapt ipv alleen aan de motor kant zoals bij de joetisserie.

En kwaliteit verschil tussen Joetisserie en Letzq? Ik heb ze beide in m'n handen gehad, aan de buitenkant zag ik niet een verschil van wat je in de dagelijkse praktijk zal merken. Dan de motor, zal daar dan zo'n verschil in zitten om het prijsverschil te rechtvaardigen? Ik denk het niet.
Bij gelijke prijs zou ik de Joetisserie nemen enkel om het kleine feit dat de spies aan de rechterkant niet uitsteekt, anders ga ik voor de goedkoopste.
 
Terug
Bovenaan Onderaan