Beef en Steak

Joetisserie Kippetjes

KamadoNovice

Pitmaster
Als een kind zo blij met mijn nieuwe speeltje. Joetisserie na lang wikken en wegen aangeschaft. Extra krantenwijk moeten nemen dat wel
8f861993af4b79196aa6ec4343235bb4.jpg

Beginnen met de basics namelijk kip. Wat een mooie innovatie van de mannen van KamadoJoe. Kippies aan het spit, kamado op temp 185 graden, draaien maar, geen geluid.
Na enige tijd toch maar lekbakkie erop gezet, want vet loopt erover door het draaien. Na 75 minuten waren de kippen klaar. 1 met rub van LetzQ en 1 met zout en peper. Allebei geweldig mooi gaar en sappig. Smaak van kip met rub mijn favoriet maar de kleine man en logeetje meer zonder rub.
Echt blij met deze aankoop. Morgen eens gyros proberen.
d7b8b0e05e03168c33961e81506b71e9.jpg
9a97667e965318b84ece6ab19d59fa91.jpg
352c0186a617a24949953c1e3741da95.jpg
6f93c22c119ad1fb023f6575381fb05b.jpg
df682000d8d6a43832cfb100f09de5ea.jpg
a930cd8aa1e329d4b33b413c74d03013.jpg

Moeders vroeg nog waarom kan je niet gewoon beercan chicken maken eigenlijk en heb je weer een apparaat nodig. Heb alleen maar verwezen naar de reclame: gewoon omdat het kan

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst! Leuk speelgoed! Die zou ik ook nog wel een keer willen hebben.

Zalig hoor zo'n spitje!

Is er een verschil in smaak met beercan chicken?

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Voor mijn gevoel niet enorm veel verschil, had de indruk dat iets sappiger was en dat meer gelijkmatig was gegaan door het draaien. Velletje was wel veel beter gelukt. Maar kan ook afhangen van de kip en bereiding toen ik BCC maakte. Ik moet toch ook deze aankoop "rechtvaardigen". :D

Veel plezier met je spit altijd leuk nieuwe speeltjes (zou er voor GrillGuruElite ook een spit zijn ?)
En zo'n hele kip lust ik wel  :)

KamadoNovice zei:
Voor mijn gevoel niet enorm veel verschil, had de indruk dat iets sappiger was en dat meer gelijkmatig was gegaan door het draaien. Velletje was wel veel beter gelukt. Maar kan ook afhangen van de kip en bereiding toen ik BCC maakte. Ik moet toch ook deze aankoop "rechtvaardigen". :D
Dat klopt want het is natuurlijk wel een redelijke prijs voor een joetisserie. Daarom dat ik ook eens vraag of het wel de moeite is om er een aan te schaffen, ik zit namelijk te twijfelen om er eentje te laten maken voor de Primo.

Brecht zei:
KamadoNovice zei:
Dat klopt want het is natuurlijk wel een redelijke prijs voor een joetisserie. Daarom dat ik ook eens vraag of het wel de moeite is om er een aan te schaffen, ik zit namelijk te twijfelen om er eentje te laten maken voor de Primo.
Heb ook zitten wikken maar er zijn zoveel mooie dingen op een spit te maken dat ik het toch gedaan heb. Bv gyros en porchetta. lastige keus hoor

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst, kippies zien er super smakelijk uit :)

Staat bij mij ook op het verlanglijstje... Erg mooi speeltje.

Waarom heb je nog een lekbak gebruikt? Was dit nog nodig? Paar vlammetjes is geen probleem toch ;)

b.asv zei:
Staat bij mij ook op het verlanglijstje... Erg mooi speeltje.

Waarom heb je nog een lekbak gebruikt? Was dit nog nodig? Paar vlammetjes is geen probleem toch ;)
Had toch wel veel vlammen op een moment en dacht dan maar lekbak, kwam er beter uit zo.

picosuma zei:
Veel plezier met je spit altijd leuk nieuwe speeltjes (zou er voor GrillGuruElite ook een spit zijn ?)
En zo'n hele kip lust ik wel  :)

Ik heb er wel eens 1 gezien inderdaad .
Wij hebben een paar maanden terug een ring moeten maken voor iemand die een zo'n grill heeft.
Weet niet of deze ook gewoon in de winkel te koop is .

Monolith heeft ook een rositsserie , mssh dat die past op een gge

Terug
Bovenaan Onderaan