BasBQ
Beef en Steak

Javaanse sate babi

Mijn kamado heb ik al een week of vier in gebruik, maar had er nog geen eigen sateetjes op gemaakt. Morgen een ADV-dag, dus mooi even tijd om sate te rijgen en te grillen.
Vandaag de marinade gemaakt. De ingredi?nten:

IMG_20141123_133014.jpg


Het recept is voor 1,5 kg karbonade (best veel, maar vries ook altijd behoorlijk wat in en breng wat langs bij de buren links en rechts):
1 ui
2 tenen knoflook
1,5 el gemalen korianderzaad (ketoemba)r
1 el gemalen komijnzaad (djinten)
5 tl sambal (redelijk pittig, kan ook meer of minder)
3 tl bruine suiker
1,5 tl kurkuma (koenjit)
1 tl laos
1 tl tamarinde
5 el ketjap manis
150 ml gecondenseerde kokosmelk
1/3 pakje trassi
wat zout

IMG_20141123_144000.jpg


IMG_20141123_155806.jpg


IMG_20141123_160631.jpg


Vanmiddag in de koelkast gezet en morgenmiddag rijgen
 
Ziet er al goed uit!!! Ben benieuwd naar het eindresultaat, maar vermoed dat dat wel goed komt. :)

ps. Mooie kruidenpotjes.
 
ben benieuwd, de voorbereidingen zien er goed uit  :)
 
Ja hoor, aan de voorbereidingen zal het niet liggen. Dit gaat weer een lekker maal worden!
 
Lijkt me lekker, vanavond de babi-Danbras gehad....
zodra het todo-knopje er is gaat ie gedrukt worden!

Bedankt voor het delen
 
Hmmm volgens mij wil ik wel naast je wonen....
 
Weer zo'n mooi recept, verplaats hem even naar recepten.
 
Uiteindelijk heb ik zo'n vijftig sateetjes geregen van de 1,5 kg schouderkarbonade (gewicht was inclusief bot), waarvan er dertig de vriezer in zijn gegaan.

En hier de foto's van vandaag:
IMG_20141124_155104.jpg


IMG_20141124_155110.jpg


IMG_20141124_161308.jpg


IMG_20141124_161314.jpg


IMG_20141124_161959.jpg


Als er gasten zijn te eten maak ik ook altijd nog even een snelle satesaus, maar ikzelf eet ze het liefst zonder.
Eigenlijk eet ik ze het liefst koud op het werk, of 's ochtends bij het lezen van de krant of....Ach, koude sateetjes kun je ieder moment van de dag wel eten  :D
 
ze lijken me heerlijk
 
Lekker en op de todo!
 
Lijkt me heerlijk, redelijk wat trassi, I like. :)
Kan ze bijna ruiken en proeven, mooi gegrild ook!
 
Thx, allen!

Bidle zei:
....ps. Mooie kruidenpotjes.
Dank je, vind ik ook, daarom staan ze ook op de foto  ;)

Lin zei:
Hmmm volgens mij wil ik wel naast je wonen....
Je bent welkom, er is nog een kavel vrij  :D. Maar zonder gekheid, dat is wel het leuke van de bbq; lekker delen met een ander. De buurman links heeft al twee weekenden een hele pizza van mij gekregen. Gewoon omdat we over hadden. De laatste keer kwam hij rennend naar de voordeur  :-O vind ik mooi

Ewald zei:
Lijkt me heerlijk, redelijk wat trassi, I like. :)
Het kan ook minder hoor, 't is maar net wat je wilt. Geldt overigens voor de meeste ingredi?nten, denk ik. Maar ik hou er van!  :D
 
Lekker koud 's-ochtends bij je eerste bakkie koffie... grappig verhaaltje!
 
Sander72 zei:
Lekker koud 's-ochtends bij je eerste bakkie koffie... grappig verhaaltje!

Geen probleem  B-). Het eerste wat ik iedere ochtend doe is een ferme slok cola nemen (overgehouden aan mijn uitgaansperiode). Daarna zet ik een espresso en smeer een broodje pindakaas en nuttig beide. Tussendoor blader ik wat door de krant en vaak neem ik daar een stukje droge worst bij  :>
En als er dan toevallig sateetjes in de koelkast liggen....komt u maar  B-) Een koud sateetje smaakt ook heerlijk net v??r het slapen gaan....
 
Is dat middelste stokje nog over?  :D
Heb er weer zin in door je rapportage, dus misschien van het weekend ook weer aan de sat?
 
Terug
Bovenaan Onderaan