BasBQ
Beef en Steak

Japans

 
 
 
 
 

McPeet

Gemarineerd
Berichten
1.648
Voor de maandelijkse (lees 2 maandelijkse) foto-opdracht ben ik door toedoen van Sander op de Japanse toer gegaan. En ik moet zeggen, dat was een geslaagde Japanse missie. Zonder de foto opdracht had ik niet zo snel aan Japans BBQ-en gedacht, maar het was zeer leuk en leerzaam om te doen. Het laat je weer eens "anders" denken.

Na de geestelijke voorbereidingen kon ik dan eindelijk aan de slag. Ik had bedacht om kipfilet eerst licht koud te roken, daarna te laten marineren in een soja gember dressing en vervolgens grillen. Daarnaast ook nog 2 stukken tri-trip licht koud gerookt.
Tijdens de voorbereidingen viel ook de nieuwste Fire en Food op de mat met daarin soep van koud gerookte pompoen.
dat kwam mooi uit, pompoen kon ook meteen koud gerookt worden en vervolgens heb ik daar een pompoen soep van gemaakt met een Japanse twist. Oftewel een pompoen miso. Die viel zo goed uit dat we die n\afgelopen maand al meerdere keren hebben gegeten, ook tijdens de kerst dis.

rLPfMUI.jpg

Begonnen met soja, gember en sesamzaad marinade

yXjuWUM.jpg

Eerst pompoen en kipfilet roken

WalggLN.jpg

Daarna de tri-trip

Ej6pxLs.jpg

Pompoen na de roken stomen, vervolgens pureren en mengen met de miso

eGHCMgU.jpg

Soep was echt heerlijk

xmp0jGx.jpg

Er moest ook nog wat groente gegeten worden

EoCVDPC.jpg

1 stuk tri-trip heeft in de marinade gelegen, de andere niet

gjWHG1L.jpg

Kip sat? kort grille

wZuyHJJ.jpg

Tri-trip kort gebakken op gietijzeren bakplaat

FleK2TA.jpg

Na het bakken door de sesamzaadjes gerold

EtpXLLb.jpg

Vlees snijden en voorzien van wat dressing en wasabi

1vzO17N.jpg

Heerlijk bordjes, met nog een paar smakelijke paddenstoelen

fV90Wfw.jpg

We hebben weer heerlijk gegeten

Sander, bedankt weer voor deze fijne uitdaging
 
Wauw!
Lijkt me heerlijk om aan te mogen schuiven.
En wat een prachtige foto's.
 
Mooi verslag, zeer mooie foto's! Bedankt voor het delen
 
Ziet er heel smakelijk uit en een mooi opgemaakt bordje ook en mooie foto's.
'k zou er trek van krijgen. ;)
 
Echte Japanse precisie op dat bord. Wat mooi om dat zo samen te zien komen. Mooi verslag en heerlijke foto's.
Succes met de foto wedstrijd.
 
Top Peet, mooie inzending ook..
 
Kijk Peet, dit is dus eigenlijk precies waar zo'n foto wedstrijd om draait... nieuwe inspiratie en uitdagingen!

Je hebt dit echt schitterend aangepakt Peet, heel erg mooi uitgevoerd, het ziet er prachtig maar vooral ook smakelijk uit!

Veel succes met de wedstrijd!
 
Sander72 zei:
Kijk Peet, dit is dus eigenlijk precies waar zo'n foto wedstrijd om draait... nieuwe inspiratie en uitdagingen!

Je hebt dit echt schitterend aangepakt Peet, heel erg mooi uitgevoerd, het ziet er prachtig maar vooral ook smakelijk uit!

Veel succes met de wedstrijd!
Helemaal mee eens, meedoen is veel en veel belangrijker dan winnen.
 
Lekker hoor, en wat een mooie presentatie


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Lust ik allemaal  B-)! Prachtige bereidingen en zoals Bram al zei; Japanse precisie!
 
Prachtig gemaakt  :)
 
Mooi gedaan Peter mijn complimenten, ik had het graag willen proeven het ziet er zeer smaakvol uit :)
 
Wat een prachtig gerecht

Verstuurd vanaf mijn LG-K420 met Tapatalk

 
Terug
Bovenaan Onderaan