BasBQ
Beef en Steak

Jamon Iberico Belotta / Iberico achterpoot

meinonA

Stoker
Berichten
271
Hallo allemaal,
Kort geleden heb ik een aantal vleeswaren gekocht zoals salami en dun gesneden plakken Iberico varken.

Toen ging ik googelen wat een hele achterpoot kost toen ik bijna van mn stoel viel van de prijs.
Helaas kan ik hem niet onbewerkt vinden. Alleen gepekeld en gekookt.

Heeft iemand een idee waar je dit vandaan kan halen zonder dat het gepekeld en gekookt heeft?

Een Boston butt-achtig stuk van de achterpoot (omdat het origineel ook van de achterpoot komt) mag ook.
Alvast bedankt voor jullie ideeën.

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6013 met Tapatalk
 
Denk dat je die heel moeilijk gaat vinden, aangezien ze door er ham van te maken veel meer mee kunnen verdienen.
Ham wordt van de achterpoot gemaakt, Boston Butt komt bij de voorpoten, schouder vandaan.
 
  • Leuk
Waarderingen: riba
haha, daarom vroeg ik het ook. Ik weet inderdaad dat het niet makkelijk te vinden is.
Ik weet inderdaad dat een boston butt van een voorpoot is, daarom noemde ik inderdaad ook een butt "achtig" stuk als vet/grootte referentie.
 
Heeft iemand een idee waar je dit vandaan kan halen zonder dat het gepekeld en gekookt heeft?
Hier komt geen kookproces aan te pas, deze hammen zijn gepekeld en luchtgedroogd.
Ook worden deze heerlijke hammen gemiddeld 51 maanden gerijpt, vandaar dus ook de hoge prijs en zeker geen project voor een beginner.
 
In navolging van mijn Spaanse vrienden koop ik meestal paleta ipv Jamon. Iets vriendelijker geprijsd en super lekker.

Overigens leuk dat je groot durft te denken! Misschien eens wat andere charcuterie proberen te maken?
 
Laatst bewerkt:
zeker mooie vondst, ik heb ze een bericht gestuurd, maar als ze weer voorpoten van een Iberico Belotta hebben dan is dat in ieder geval volgend jaar
 
Terug
Bovenaan Onderaan