BasBQ
Beef en Steak

Jamaicaanse jerk-pork op home-made pita

 
 
 
 
 

Ceriel

BBQ Junkie
Berichten
7.242
Het Steven&Me recept van februari was Jamaicaanse jerk-pork. Omdat ik bang was dat het door de pepers te heet zou worden voorzichtig begonnen met dunne karbonades en 4 rode pepers in de marinade.
Het vlees indirict gerookt op 170 gr met een stukje appelhout en een handjevol snippers voor wat extra rook (sorry buurman  :p)







Extra appelhoutsnippers:




na een klein uurtje:


Pita's gemaakt (recept, erg makkelijk en lekker!




10 minuten op 220gr, steen kort voorverwarmd:




En het resultaat:


 
Het is nog vroeg maar schuif maar door. Dat lust ik wel als ontbijt. Ziet er goed uit
 
Lekker met die verse kruiden en zelf gebakken pita broodjes. 😋
Is dat een koffiemolen die je gebruikt om je kruiden fijn te malen?
Ik heb er gisteren bij de Makro nog naar staan te kijken maar dacht voor droge kruiden zoals peper en kruidnagel. Daarom bleef het eigenlijk bij kijken.
 
Om nom nom
 
Mooi hoor!
 
Snorrewietz zei:
Lekker met die verse kruiden en zelf gebakken pita broodjes. 😋
Is dat een koffiemolen die je gebruikt om je kruiden fijn te malen?
Ik heb er gisteren bij de Makro nog naar staan te kijken maar dacht voor droge kruiden zoals peper en kruidnagel. Daarom bleef het eigenlijk bij kijken.
Dit is de hakmolen van de staafmixer.
Als je zelf vaak rubs ed maakt is een koffiemolen eigenlijk een must-have  ;)
 
Bedankt voor je reactie Ceriel. ik zat te twijfelen maar de volgende keer gaat de koffiemolen de winkelwagen in😉 
 
Podverdrie, dat zijn me lekkere broodjes zeg, met eigen pita's je bent echt een BAAS, Ceriel!

En wat een zalige plaatjes ervan ook weer, heel mooi!
 
Wow !

Ziet er echt heel goed uit, en zelf pita's maken... blijft toch het lekkerste wat er is.
 
Zo dat ziet er weer een partij lekker uit zeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan