Beef en Steak

Jalapeño Cheddar Kipgrillworst

Mooi gemaakt Roy 😍 deze worsten zijn echt vurrukkulluk 1 van mijn favorieten 😜
En wachten tot ze afgekoeld zijn niet doen, gelijk een worst proeven als ze nog warm zijn, ze zijn dan zo lekker!!
Dankjewel Jet!
Ze zijn werkelijk verrukkelijk!
Ik heb er nog eentje over van de batch en de rest hebben vrienden allemaal opgesnoept 😅 Als ik terug ben van Noorwegen ga ik ze nog eens maken en deze keer blijven ze binnenshuis want ze zijn echt lekker 😋

Ziet er heerlijk uit!
Maar inderdaad niet wachten hoor, hier sneuvelt de eerste ook altijd voordat hij tijd krijgt om af te koelen.

Zo zo..dat zijn fijne worsten!! Goed gelukt man!

Heb je alles meteen opgegeten? Mocht je wat in willen vriezen, dan zou ik dat doen zonder grillen.. dan ontdooien en afgrillen. Zo blijven ze het lekkerst

Zo zo..dat zijn fijne worsten!! Goed gelukt man!

Heb je alles meteen opgegeten? Mocht je wat in willen vriezen, dan zou ik dat doen zonder grillen.. dan ontdooien en afgrillen. Zo blijven ze het lekkerst
Ja alles ( op 1 na die ligt in de vriezer ) is ondertussen verorberd 😅

Dankjewel voor de tip Derkzz! 👊🏻

Vandaag 6 grillworsten gemaakt. Gisteren burgertje van de gekruide gehakt en dergelijke. 😀 Heerlijk.
Maar ik heb wel een paar vragen:
- Ik wil er een paar invriezen. Op welk moment van de bereiding kan ik dat het best doen?
Ik heb het nu na garen en aanbrengen van de kruidenlaag gedaan.
- Ik ga één worst gelijk op de barbecue gooien. Waarom zou ik die na het garen in het water eerst nog terugkoelen? Dat zie ik in een recept van bbq-junkie.

Ik wil er een paar invriezen. Op welk moment van de bereiding kan ik dat het best doen?
Ik heb het nu na garen en aanbrengen van de kruidenlaag gedaan.
- Ik ga één worst gelijk op de barbecue gooien. Waarom zou ik die na het garen in het water eerst nog terugkoelen? Dat zie ik in een recept van bbq-junkie.
Ik zelf heb het recept van Ewald aangehouden Hoogie : https://www.bbqgenootschap.nl/threads/worst-jalapeño-cheddar-kipgrillworst.32910/

De reden dat je de worsten terug koelt is om de houdbaarheid te verbeteren,

Je kunt zoals anketje85 zegt invriezen na het garen maar aangezien dit mijn eerste keer grillworst maken was heb ik ze allemaal gekruid na het garen en op de bbq bereid, en heeft er een het overleeft en die heb ik vacuüm getrokken toen die was afgekoeld en in de vriezer gelegd ( deze heb ik vorige week ontdooid en opgegeten en ik vond hem nog altijd lekker )

Heerlijk. Zodra er hier weer wat ruimte is thuis ga ik ook weer aan de slag. Niet te vergelijken met die van de supermarkt.

Heerlijk. Zodra er hier weer wat ruimte is thuis ga ik ook weer aan de slag. Niet te vergelijken met die van de supermarkt.
Dat zeg je mooi Sandy,
Niet te vergelijken met de supermarkt. Zodra het weer het weer toelaat ga ik ook weer een nieuwe batch maken. Maar dan met andere smaken erin.

Bedankt voor het uitgebreide verslag! Nou moet ik dit ook wel proberen 😁

Bedankt voor het uitgebreide verslag! Nou moet ik dit ook wel proberen 😁
Ik zeg maken Mamajolijn! Want dit is zo lekker🤗 Ik zou wel wachten tot de temperatuur wat omlaag gaat, want met kip werken in deze temperaturen is geen succes.

Ik zeg maken Mamajolijn! Want dit is zo lekker Ik zou wel wachten tot de temperatuur wat omlaag gaat, want met kip werken in deze temperaturen is geen succes.
Ik heb net spullen besteld bij Van Beekum . Kan ik ook gelijk mijn voedselmolen van KitchenAid voor het eerst gebruiken

Verstuurd vanaf mijn SM-S921B met Tapatalk

Ik heb net spullen besteld bij Van Beekum . Kan ik ook gelijk mijn voedselmolen van KitchenAid voor het eerst gebruiken

Verstuurd vanaf mijn SM-S921B met Tapatalk
Lekker bezig Mamajolijn!
Ik ben benieuwd naar het resultaat 😀

Terug
Bovenaan Onderaan