Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Vluggejaapie zei:Ik heb nu een aantal weken de Bastard medium. Los van de grootte zijn de opties hetzelfde. Moet zeggen dat de asbak heel erg fijn is. Daarnaast ziet het er naar mijn idee erg netjes uit voor de prijs. Enige wat mij (en nog meer) tegenvalt is de top vent. Deze lekt lucht waardoor de bbq moeilijk uit gaat. Is wel op te lossen maar niet ideaal...
Bobvt78 zei:Gisteren een Bastard Large in het echt bekeken bij een tuincentrum. Er stond ook een indrukwekkende stelling naast met accessoires, die mij in verhouding qua prijs erg meevielen.
Er stonden ook nog andere kamado's, waaronder Green Eggs en wat merkloze goedkopere. En de bastard medium was ook aanwezig.
Opvallende zaken:
Bastard Large is gr??t, echt groot! Als weber gebruiker is dat iets wat meteen opvalt. Echter als je de deksel opendoet, blijft er een heel normaal grilloppervlak over. Mijn eerste ingeving was; De medium is groot genoeg, totdat ik die open deed en de grootte van het grilloppervlak zag, dat is gewoon - naar mijn zin - veel te klein.
In vergelijking met een merkloze goedkopere kamado, voelt de bastard gewoon v??l kwalitatiever aan (green egg trouwens ook).
Daarnaast is de Bastard behoorlijk compleet; Kolenmand, deflector plates, meteen alles in huis (miste alleen een drip-pan).
Het rooster is mega kwalitatief, echt opvallend zwaar ook.
Qua prijs-kwaliteit verhouding lijkt mij de Bastard dus een prima keuze, de honderden euro's meer voor een Kamado Joe of een Green Egg zie ik op dit moment niet.
De top-vent viel mij direct op inderdaad, dat ziet een leek zelfs nog. Erg jammer, benieuwd of daar een oplossing voor komt, tot die tijd inderdaad de noskos oplossing maar gebruiken.
Maar dan nu de volgende twijfel; Gaat-ie in een een tafel en koop ik dus een solo, of houd ik 'm los en koop ik dus een complete?
Een losse staat erg mooi, maar geeft weinig werkruimte. In een tafel staat meer bescheiden, maar wel veel stabieler en geeft meer werkruimte.
De weber moet sowieso blijven, dus idealiter komen ze naast elkaar. Nu dus beslissen of dat in een tafel wordt of stand-alone met de weber in een kleine tafel ernaast.
noskos zei:@kamadogrill-alex, Dan moet je richting Uden. Bas en Yvette van BasBQ zijn de Nederlandse importeurs van Monolith. Mooie zaak, fijne service en mensen met een barbecue hart, ook fijn
Dit is inderdaad naar mijn idee wat het is. Naast keiharde pecunia die je neertelt is een BBQ keuze gebaseerd op een "gevoel".Bobvt78 zei:BGE zal kwalitatief nog even beter zijn, en wellicht ook een stukje merkbeleving. Da's een keuze. Zoals ik zei; De Bastard is op dit moment voor mij de beste prijs-kwaliteit verhouding.
Vergelijk het met auto's; Ik heb voor mijn werk een VW, prima wagen, rijdt heerlijk, lekker comfortabel. Maar toch n?t niet de Audi die ik priv? rijd, da's net wat spectaculairder en luxer, meer emotie, maar daar betaal je dan ook voor. Da's een keuze die je maakt.
@noskos,noskos zei:@marcel, dat en dan ook meteen de luchtgaten driehoekig maken ipv rechthoekig, dan kun je van heel weinig lucht naar veel lucht regelen.