BasBQ
Beef en Steak

ISC-007BW & spit?

 
 

Ericamado

Pitmaster
Berichten
595
Heeft iemand hier de ISC-007BW gebruikt in combinatie met een spit?
Zo ja, dan ben ik benieuwd hoe je de temperatuursensor hebt gemonteerd ;) en werkte dat zo goed?
 
Ik heb in mijn barbecook een gat geboord met een kabel doorvoer, van Weber🙂
Daar steek ik dan de temperatuur sensor in.
Kerntemperatuur meet ik heb analoge meter.

IMG_20220109_162744.jpg
 
Dank je, maar een gat er voor boren in mijn KJ1 vind ik niet zo'n goed idee ;)
 
In een kamado moet je niet gaan boren.
Echter in de rotiserie houder moet het toch kunnen.
 
ik heb deze controller niet maar met mijn spit op de Big Green Egg. gebruik ik de meater plus en zet. van de controller alleen een pit probe vast op het rooster.
 
Ik heb ook een Meater+ voor de kern temperatuur, maar met spit heb je geen rooster om de probe voor de controller op te zetten.
 
Ik heb ook een Meater+ voor de kern temperatuur, maar met spit heb je geen rooster om de probe voor de controller op te zetten.

je kan wel een half rooster plaatsen onderin maar om eerlijk te zijn voor de meeste dingen die ik met de spit doe gebruik ik de controller niet. Dial mijn temp op. de egg gewoon goed in en check de meter plus af en toe.
 
Ik gebruik niet de ISC-007BW, maar de Thermaworks & billows icm een spit. Zelfde principe. De temperatuur probe leg ik gewoon op de pen aan de rand van de kamado. Daar blijft ie dan eigenlijk goed liggen. Maar je kunt em overal onder de deksel klemmen.
 
Bij gebruik van de spit let ik op de deksel thermometer en meet met een thermapen af en toe het vlees.

Heb ooit de temperatuur verschillen tussen rooster en deksel thermometer in kaart gebracht dus heb een redelijke indicatie.
En om nou te zeggen dat het op 5 graden verschil aankomt.... kerntemperatuur van het vlees is het belangrijkste
 
Het gaat me niet om temperatuur(verschil) in de dome of kerntemperatuur, maar de probe van de ISC-007BW in de dome is nodig voor automatische aansturing van temperatuurbeheersing.
 
Het gaat me niet om temperatuur(verschil) in de dome of kerntemperatuur, maar de probe van de ISC-007BW in de dome is nodig voor automatische aansturing van temperatuurbeheersing.
aha, dat had ik even gemist.
Zal wel komen omdat het hier nog "old skool" handmatig geregeld wordt, de luchtschuiven :ROFLMAO:
 
Hier ook nog hoor, want ISC-007BW zit nog ongebruikt in de doos ☺️
 
Plaats eens een foto van uw opstelling. Dat helpt om raad te geven.
 
Vergeet niet dat de probes van de 007BW voor wat ik gelezen heb alleen geschikt zijn voor indirect gebruik en dacht dan maar tot maximaal 240 graden, dus ook degene die je in het rooster klemt. Daarna loop je kans de probes te beschadigen, datzelfde trouwens ook voor de meater, die kunnen wel een iets hogere temperatuur aan tot 275 graden. Zodra je dus direct gaat grillen aan de spit kun je de probes eigenlijk niet gebruiken. In het vlees gaat natuurlijk sowieso niet met de Inkbird probes, maar ook degene die in het rooster hoort om de blower aan te sturen niet. Meater wordt wel vaak daarvoor gebruikt echter kan het direct boven de vlammen een stuk heter worden.
 
Ik heb deze opstelling ook en hang de roosterprobe gewoon over de rand van de Joetisserie. Werkt prima. Meater+ voor hetgene aan het spit hangt. Ook direct heeft dat nog geen problemen gegeven (max 150 graden)
 
Vergeet niet dat de probes van de 007BW voor wat ik gelezen heb alleen geschikt zijn voor indirect gebruik en dacht dan maar tot maximaal 240 graden, dus ook degene die je in het rooster klemt. Daarna loop je kans de probes te beschadigen, datzelfde trouwens ook voor de meater, die kunnen wel een iets hogere temperatuur aan tot 275 graden. Zodra je dus direct gaat grillen aan de spit kun je de probes eigenlijk niet gebruiken. In het vlees gaat natuurlijk sowieso niet met de Inkbird probes, maar ook degene die in het rooster hoort om de blower aan te sturen niet. Meater wordt wel vaak daarvoor gebruikt echter kan het direct boven de vlammen een stuk heter worden.
Iets aan het spit op 275+ doe je niet zo snel. Ik zou iig niet weten wat.
 
Met spit gebruik ik geen controller. Gerechten op spit hoeven niet zolang om controller nodig te hebben.
Controller vind ik pas nuttig bij meerdere uren Low and Slow. Zodat ik rustig weg kan of niet weg hoef uit meetings bij thuiswerken.
 
Plaats eens een foto van uw opstelling. Dat helpt om raad te geven.
Een KJ1 met LetzQ Spit.
Ik heb zelf nog niet naar mogelijkheden gekeken, maar vroeg me af of hier al ervaring mee is en zo ja, welke oplossing is gekozen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan