Afgelopen week bij de lidl een “Irish rib roast on the bone” meegenomen (Cote de boeuf)
van circa 1 kg.
Vandaag maar aan begonnen.
Eerst de kamado half indirect, half gietijzer aangemaakt op circa 150/180 graden. Komt niet zo precies.
Hierna de cote de boeuf gekruid met peper, zout en wat knoflookpoeder, ik vind dat een goed stuk vlees niet veel meer nodig heeft.
Deze mocht nu op het indirecte gedeelte op
De bbq.
Na ongeveer een half uurtje heb ik (makkelijke) hasselback potatos erbij gelegd.
Het vlees ging ook al de goede kant op.
Toen het vlees de 48 graden raakte heb ik hem eraf gehaald en ingepakt laten rusten.
De maïskolven waren ondertussen ook aangeschoven.
Toen de mais mooi gekleurd was heb ik ze eraf gehaald en de cote de boeuf weer terug gelegd, nu direct op het gietijzer.
De kamado had ik ondertussen naar de 200 graden laten oplopen.
En nog 1 omdat het gewoon een mooi plaatje is.
Hierna alles op een plank gelegd en “old hickory” voor de dag gehaald.
Lekker man!
van circa 1 kg.
Vandaag maar aan begonnen.
Eerst de kamado half indirect, half gietijzer aangemaakt op circa 150/180 graden. Komt niet zo precies.
Hierna de cote de boeuf gekruid met peper, zout en wat knoflookpoeder, ik vind dat een goed stuk vlees niet veel meer nodig heeft.
Deze mocht nu op het indirecte gedeelte op
De bbq.
Na ongeveer een half uurtje heb ik (makkelijke) hasselback potatos erbij gelegd.
Het vlees ging ook al de goede kant op.
Toen het vlees de 48 graden raakte heb ik hem eraf gehaald en ingepakt laten rusten.
De maïskolven waren ondertussen ook aangeschoven.
Toen de mais mooi gekleurd was heb ik ze eraf gehaald en de cote de boeuf weer terug gelegd, nu direct op het gietijzer.
De kamado had ik ondertussen naar de 200 graden laten oplopen.
En nog 1 omdat het gewoon een mooi plaatje is.
Hierna alles op een plank gelegd en “old hickory” voor de dag gehaald.
Lekker man!