Beef en Steak

Intro + vraag

Meesie

Tondelzoeker
Berichten
2
Goedenavond allemaal,
Ik ben ben een echte beginner in dit gebied. Producten van de barbecue heb ik uiteraard al veelvuldig gegeten maar heb me er nooit in verdiept. Ik heb gelijk twee vragen om met de deur in huis te vallen.
Ik zou graag zelf een buiten bbq willen metselen en dan zou ik een Argentijnse bbq willen combineren met een smoker. Ik zal dan een firebox aansluiten op de hoofd kamer waar ik tevens ruimte maak voor een Argentijnse bbq. Is dit te doen? Of zijn er praktische nadelen hieraan?
Hiernaast ben ik op zoek naar een Argentijnse rooster en zo’n takel die ik in kan bouwen. Iemand een adresje voor dit soort spullen?
dank u!

gr
 
Welkom bij het genootschap
Hopelijk is er een mede Q-er die je vragen kan beantwoorden
 
welkom hier
alleerst, wat versta je onder een argentijnse bbq? heb je een afbeelding?
en als ik het zo moet inschatten lijkt het me dat je toch veel zelf zal moeten maken.
of er moet inderdaad ergens een adresje zijn waar je eea kan aanschaffen...….
zoals @rno zegt: hopelijk is er iemand op het forum die je concreet verder kan helpen
 
Allereerst welkom op dit forum.
Ik kan je helaas niet op weg help3n.
 
Hoi de term die wellicht zoekt is Asado grill .
Maar om dit te combineren met een smoker... dat ken ik niet.

Als je echt een beginner bent zou ik lekker met een Weber 57 beginnen.

Betaalbaar en allround.
Kun je altijd nog verder ontdekken wat je het leukst/lekkerste vind.
 
Welkom op het Genootschap.

in principe kan alles met een barbecue, dus ook wat jij wil. Ik zou zeggen open een draadje in het zelfbouw deel met een tekening wat je wil. Dan komt er vast hulp
 
Hoi Meesie, welkom bij het Genootschap, met Argentijnse BBQ bedoel je waarschijnlijk een Asado Grill zoals BernhardQ ook al aangaf.
Of dit op de 1 of andere manier te combineren is met een smoker, weet ik niet.
s-l640.jpg
 
Dag allemaal!

Heel leuk dat jullie allemaal reageren!
@Ewald dit bedoelde ik inderdaad. Kan ik die ergens kant en klaar kopen?

ik moet nog een tekening maken van het ontwerp en die zal ik zeker met jullie delen.
Ik ben geen goede tekenaar dus dit zal nog wel even duren voordat hij af is
 
Denk het wel, ik heb voor de foto gewoon gegoogled op Asado grill of Argentine grill en kwam deze ergens tegen.
ze staan ook bekend onder de naam Santa maria grill
 
Mooi stuk staalwerk. Naar mijn zeer bescheiden mening wat groot voor een paar hamburgers.
 
Terug
Bovenaan Onderaan