Beef en Steak

International Bacon Weekend 7 en 8 september 2024

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Ewald
  • Startdatum Startdatum
 
 
 
 
 

Ewald

Administrator
Forumleiding
Berichten
5.300
Het 2e weekend van september, 7 en 8 september, is ons bacon weekend.

Op het BBQ Genootschap is het traditie dat we dit weekend vieren. We vieren International Bacon weekend door bacon of iets met bacon te maken, dus MOINK Balls, BLT's, Pig Shots, Pig Candy, het mag allemaal!

Als je nu het bacon stickertje hebt vervalt deze na dit weekend. En als je gedurende dit weekend van 7 september- 8 september iets met bacon maakt en de foto daarvan NIET hier in dit draadje plaatsten ik open een nieuw draadje in Charcuterie waar je dan je foto's kunt plaatsen en dan verdien je de fel begeerde bacon sticker voor het komende jaar! ook hier geldt dat minimaal 1 foto van het gerecht op de BBQ een verplichting is.

Ga je zelf bacon maken, hou er dan rekening mee dat het 8 dagen duurt om deze te maken!
We hebben het standaard bacon recept aangepast naar de EU regelgeving. Op deze manier kun je het met ons eigen standaard colorozozout maken.
De berekening is te benaderen via de link in de bovenbalk.

De resultaten mogen in het volgende draadje gepost worden;

 
Laatst bewerkt:
Varkentjes zijn op.🤣🤣
 
Ga je zelf bacon maken, hou er dan rekening mee dat het 8 dagen duurt om deze te maken! Mocht je hier dus geen rekening mee hebben gehouden, dan gaat dit niet meer lukken, excuses voor deze late reminder.
Volgens mij heb je nog ruim de tijd tot 7-8 september om het spek in de pekel te leggen 😉
 
Ik zat al met spanning te wachten op de aankondiging! 😀
Weet nog niet wat ik ga maken, misschien wel bacon. Nog niet eerder geprobeerd.
 
Leuk! Ik ben helemaal fan van Pastarami dus ik ga voor een mooie porkstrami dit jaar🤗 deze staat al lang op het verlanglijstje
 
Oeh! De baconhamburgers al bij de slager besteld!!

Verstuurd vanaf mijn SM-S921B met Tapatalk
 
Ik ga zelf bacon maken.
Zit alweer een tijdje door mijn voorraad.
 
Poh, dat wordt een uitdaging deze keer.

Dan zit in op wedstrijd bij de vaartse hoeve.

Maar komt goed, bbqs genoeg dan. 😆
 
Voor mij is dit nieuw. Wat valt onder bacon? Allen echt bacon of alle shorten spek?
 
Buikspek of een porchetta......

Nu al zininin

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Zin in vorig jaar helaas niet aan toe gekomen op het juiste moment
Dit jaar zeker weer van de “party”
 
Dit jaar gaan we er weer voor, straks 3 kg Buikspek in de pekel leggen voor een mooie voorraad bacon
 
Terug
Bovenaan Onderaan