Beef en Steak

International Bacon Day 2024_ Asian Style Buikspek

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Arno
  • Startdatum Startdatum
 
 
 

Arno

Kooltjesharker
Berichten
238
Hallo allemaal, eindelijk weer eens lekker meedoen met Bacon Day. Paar weken geleden al een mooi stuk buikspek besteld bij Beef & Steak en deze afgelopen donderdag uit de vriezer gehaald om rustig in de koelkast te ontdooien.

Buikspek.JPEG
Marinade.JPEG


Buikspek beetje opgeknapt en klaargemaakt voor de marinade.

Buikspek_1.JPEG
IMG_0601.JPEG


Marinade gemaakt en de zak gevuld met het hele circus. Tot morgen!!

Buikspek_2.JPEG


Na een nachtje in de marinade rook het al fantastisch!! Om 13:30 mijn Kamado aangestoken en een indirecte opstelling gemaakt. De temperatuur naar 110 á 120 graden gebracht, drie blokjes kersenhout uit eigen tuin bij de kolen en om 14:00 zijn we begonnen.

IMG_0613.JPEG
BGE_2.JPEG
IMG_0612.JPEG


Na 2 uurtjes het buikje nog even gemasseerd met wat heerlijke marinade, en maar weer wachten. Ik wil de kerntemperatuur naar 75 graden hebben. Dus nog even geduld.

IMG_0615.JPEG



En hier is hij dan. Wat blijft dit toch geweldig!! Wat goed vlees, een BBQ en heel veel liefde en geduld teweeg kan brengen. Lekker simpel met gebakken rijst met wat groenten erdoor.

IMG_0621.JPEG
IMG_0622.JPEG


Bedankt voor het lezen!!
 
Lekker hoor! Morgen ook maar weer eens buikspek maken :p
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno
Hallo allemaal, eindelijk weer eens lekker meedoen met Bacon Day. Paar weken geleden al een mooi stuk buikspek besteld bij Beef & Steak en deze afgelopen donderdag uit de vriezer gehaald om rustig in de koelkast te ontdooien.

Bekijk bijlage 69573 Bekijk bijlage 69578

Buikspek beetje opgeknapt en klaargemaakt voor de marinade.

Bekijk bijlage 69574Bekijk bijlage 69580

Marinade gemaakt en de zak gevuld met het hele circus. Tot morgen!!

Bekijk bijlage 69582

Na een nachtje in de marinade rook het al fantastisch!! Om 13:30 mijn Kamado aangestoken en een indirecte opstelling gemaakt. De temperatuur naar 110 á 120 graden gebracht, drie blokjes kersenhout uit eigen tuin bij de kolen en om 14:00 zijn we begonnen.

Bekijk bijlage 69584Bekijk bijlage 69738Bekijk bijlage 69583

Na 2 uurtjes het buikje nog even gemasseerd met wat heerlijke marinade, en maar weer wachten. Ik wil de kerntemperatuur naar 75 graden hebben. Dus nog even geduld.

Bekijk bijlage 69586


En hier is hij dan. Wat blijft dit toch geweldig!! Wat goed vlees, een BBQ en heel veel liefde en geduld teweeg kan brengen. Lekker simpel met gebakken rijst met wat groenten erdoor.

Bekijk bijlage 69736Bekijk bijlage 69737

Bedankt voor het lezen!!
Wat een oog voor detail. En de bijbehorende spullen. Streelt mijn ogen. Dikke 9,8 ervoor.
 
  • Leuk
Waarderingen: Arno
Terug
Bovenaan Onderaan