BasBQ
Beef en Steak

Instapmodel vacumeer machine tips?

 
 
 

Cherrywood

Gemarineerd
Berichten
2.063
Forum genoten,

Ik overweeg de aanschaf van een vacumeer machine iemand daarover nog tips?

Alvast bedankt voor de input!
 
Ik heb de Solis Vac Premium 574, werkt prima, is ook juist geschikt voor het vacumeren van vlees
in de marinade omdat je met deze stapsgewijs kunt vacumeren en dan niet je saus of marinade
uit je vacuüm zak trekt.
 
Als we het over een instapmodel hebben is die van de lidl prima. Vacuumzaken haal ik bij Marmelot vandaan.
Over de marinade kwestie hierboven, je kan die van de lidl altijd stoppen als de marinade uit de zak dreigt te gaan, en alsnog dichtsealen. Ik vacumeer er ook wel eens soep mee, al moet je dan wel met hoogteverschil werken zodat de zwaartekracht een beetje helpt.
 
Als we het over een instapmodel hebben is die van de lidl prima. Vacuumzaken haal ik bij Marmelot vandaan.
Over de marinade kwestie hierboven, je kan die van de lidl altijd stoppen als de marinade uit de zak dreigt te gaan, en alsnog dichtsealen. Ik vacumeer er ook wel eens soep mee, al moet je dan wel met hoogteverschil werken zodat de zwaartekracht een beetje helpt.
Ik heb die ook van de Lidl, prima ding voor occasioneel gebruik. Uiteraard zijn er betere te krijgen, maar als instapper prima.

 
Bedankt voor de reacties. Hier kan ik wel wat mee.
Verschil tussen beide machines in aanschaf is ca 80 euro.
Zijn er nog meer afwegingen? Zit je niet aan bijvoorbeeld duurdere zakken vast? (Voorbeeld de goedkopere inkjetprinters?)

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
80€ verschil is niet niks, maar is het wel waard.
De prijs in de zakken verschilt niet zo heel veel, let wel op dat je voor dit soort apparaten altijd structuur zakken nodig hebt.
 
Structuur zakken ken ik niet? Is dat voor de "grip" in de machine?
Weet uit het verleden wel dat er een speciale folie nodig was om goed te kunnen sealen.
Maar dat was nog zonder vacuüm.

Zolang je binnen de merken zakken die geschikt zijn vrij kan kiezen vindt ik het geen punt. Altijd vervelend als je bent veroordeeld tot 1 merk of fabrikant.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Aan mij te beslissen hoe vaak ik het zal gaan gebruiken.....
De ervaring van de laatste maanden is wel dat dat eerder vaker dan minder zal zijn....

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Structuur zakken ken ik niet? Is dat voor de "grip" in de machine?
Weet uit het verleden wel dat er een speciale folie nodig was om goed te kunnen sealen.
Maar dat was nog zonder vacuüm.

Zolang je binnen de merken zakken die geschikt zijn vrij kan kiezen vindt ik het geen punt. Altijd vervelend als je bent veroordeeld tot 1 merk of fabrikant.

Meer info over verschillende soorten zakken kan je hier vinden.
In het kort komt het hier op neer (info die je ook op de site kan vinden)

Vacuümzakken met structuur zijn nodig voor alle vacuümmachines waarbij de vacuümzak buiten de machine ligt.
Dit geldt voor vrijwel alle huishoudelijke machines, waarbij alleen de opening van de zak in de sealer ligt en het geheel door een klep wordt dichtgehouden.
Deze vacuümzakken hebben fijne groefjes aan de binnenkant. Wanneer de zakopening in de vacuümmachine ligt kan de lucht langs deze groefjes van buiten naar de pomp weglopen, ook al drukt de deksel de zak dicht.
Tijdens het sealen na het vacumeren smelt de structuur zodat de zak vacuumdicht wordt.

Aan mij te beslissen hoe vaak ik het zal gaan gebruiken.....
De ervaring van de laatste maanden is wel dat dat eerder vaker dan minder zal zijn....
Vacumeren kan je gebruiken om te marineren maar meestal toch wel om restjes te bewaren.
Het is plaatsbesparend in je vriezer en je verlengt er de bewaartijd mee.
Ben zelf ook een tevreden eigenaar van een Lidl vacumeertoestel.
 
Ontzettend bedankt voor de tips! Top!
Ik ga het er met de vrouw des huizes over hebben en de uitslag zal ongetwijfeld hier terug te lezen zijn.
Nogmaals dank!
 
Ik heb een toestel van Aldi gelijkaardig aan die van Lidl.
Ik heb al wel eens een rol folie gehad die niet goed werkte in de machine.
Geen vacuüm, denk te dikke folie.
Ik heb die folie wel opgebruikt, toestel niet in slot klikken helpt dan.
Gewoon zacht aandrukken met de hand
De machine kan dan de zak leeg zuigen maar niet echt vacuüm.
Maar nog altijd beter dan plastic zakje met knoopjes😏
 
op bol.com heb je ook mooie staan ik heb een goedkope gedaan en die doet het prima, al zuigt hij niet 100% alle lucht uit de zak. maar het is aardig vacuüm. Mijn zakken haal ik bij mijn oma vandaan die had een grote voorraad aan vacuümzakken haha.
 
Ik heb de Lidl (Silvercrest) besteld.
Dank voor alle info.

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Ik heb recent zakken met microstructuur gekocht bij een nieuwe vacuüm machine.
Aangekocht bij Marmelot.
De microstructuur zakken werken ook goed in de simpele machine van Aldi.
 
Laatst bewerkt:
Tot nu toe zeker geen spijt van de aankoop.
Alle aangedragen voordelen kan ik alleen maar onderschrijven.


Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Prijs verschil is vlgs mij "blackfriday" voordeel.

Lijkt gewoon een update?

Verstuurd vanaf mijn AC2003 met Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan