BasBQ
Beef en Steak

Inspiratie gevraagd, welke opstelling?

RobertoQ

Tondelzoeker
Berichten
14
Ik had het al aangegeven in het ‘voorsteltopic’, maar ik ben op zoek naar de juiste opstelling voor mijn Q’s.

Ik had eerst een Weber en een kleine kamado. Nu heb ik ook een BGE Large.

Voorwaarden nieuwe opstelling:
- BGE is de basis, alles moet daarom draaien.
- Kleine kamado hoeft niet permanent aanwezig te zijn, maar wel binnen bereik.
- Weber gaat de schuur in voor als ik hem ooit nodig heb.
- Zodra het regent moet ik droog kunnen staan met heel het spul. Gezien het feit dat ik dan ook onder de overkapping moet kunnen zitten zijn de opties beperkt gezien de ruimte

Denk vooral mee!

Zo was het zonder de BGE en dat werkte prima bij nat weer. Het meubel gewoon even terugrijden en we konden door BBQen.

D8A08803-346F-4B5F-B475-ABC58900C3E3.jpeg


8F839DBC-ACE1-43A8-A5EB-B0EF2172EA77.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Nu heb ik het tijdelijk zo staan. Dus gewoon bij het bestaande meubel. En nu??? Ga ik de Egg inbouwen i.p.v. de Weber? Ergens vind ik een BGE mooier in een nest, help meedenken. Ik kom er lastig uit. De weber gaat dus weg.

AFDFC1A8-4735-4829-BE4F-BD33E8713EBC.jpeg


DD5F862D-A0AE-4260-83F9-F41330CC529F.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Hier nog een opstelling die ik inspirerend vind. Meubel is ook gaaf vind ik…of is het juist handiger om de BGE in te bouwen? HULP.

JPEG-afbeelding 4.jpeg


JPEG-afbeelding.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Je zou ook nog 3 of 4 (afhankelijk of je ook werkblad wil) vierkanten meubels kunnen bouwen zoals het systeem van bge.

Dan kun je naar gelang nodig is bijschuiven of wegzetten.

Ik zou ze dan allemaal even groot maken met wielen eronder, dan kun je bouwen zoals je op dat moment nodig hebt.

De weber wegdoen ga je spijt van krijgen, dat is echt een fantastische sidekick.
Om een voorbeeld te geven, vanavond hebben wij broodje hamburger gegeten.
Voor 10 burgers ga ik de big Joe niet aansteken. (Ja, soms wel. Maar doordeweeks is dat echt te veel moeite voor een paar burgers)
De mini kamado die ik heb is veel te klein hiervoor.

Jij mag raden waar ik de hamburgers op gegrild heb……. Juist, mijn vertrouwde weber.
 
Je zou ook nog 3 of 4 (afhankelijk of je ook werkblad wil) vierkanten meubels kunnen bouwen zoals het systeem van bge.

Dan kun je naar gelang nodig is bijschuiven of wegzetten.

Ik zou ze dan allemaal even groot maken met wielen eronder, dan kun je bouwen zoals je op dat moment nodig hebt.

De weber wegdoen ga je spijt van krijgen, dat is echt een fantastische sidekick.
Om een voorbeeld te geven, vanavond hebben wij broodje hamburger gegeten.
Voor 10 burgers ga ik de big Joe niet aansteken. (Ja, soms wel. Maar doordeweeks is dat echt te veel moeite voor een paar burgers)
De mini kamado die ik heb is veel te klein hiervoor.

Jij mag raden waar ik de hamburgers op gegrild heb……. Juist, mijn vertrouwde weber.

Je hebt wel gelijk vwb de Weber. Zeker als er al ribs in de maak zijn en je wil nog wat grillen. Daarnaast vind ik het nog steeds leuk om met de Weber te werken. Slim idee van die losse units.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Zelf ben ik ook een trotse bezitter van een BGE large en een weber (die ik nog erg vaak gebruik trouwens ).

Mijn BGE staat in een zelf gemaakte tafel welke 1 op 1 is nagemaakt van het originele modular systeem. Zo flexibel als barbapapa, gebruik de losse tafel als manusje-van-alles en kan het net zo inrichten als ik zelf wil, als de zon schijnt dan rol ik alles onder de veranda uit en bij regen blijf alles er lekker onder staan.

Hier een paar foto’s

cb38e987847f5805ddfb605a97133fed.jpg


ffee29864645e622fea44995e2077fa6.jpg



f1678888c2481a6206e0eda3f3541492.jpg



Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Laatst bewerkt:
hier ook een tevreden gebruiker van het modulair systeem.
Begonnen met een nest en een kastje. ik dacht, ik doe die tafel (die Marc hierboven laat zien) er nog wel een keer bij. maar eenmaal in gebruik denk ik dat ik er nog een kastje bij doe zodra de overkapping staat.

En dat is ook direct het mooie aan dit systeem. komt er nog een Medium bij? Nest erbij en aan de keuken vast maken en klaar.
Nieuwe tuin, nog meer ruimte? module er bij en klaar.

Dat gezegd hebbende, het zijn ontzettend dure spullen (zoals we wel gewend zijn van BGE), maar wat je online koopt vind ik ook nooit goedkoop.
Zelfbouw is goedkoopst, maar je moet wel weten wat je doet.

Ik heb ze overigens aan elkaar vast gezet, in tegenstelling tot Marc. Als je dan wilt rollen moet je dus een hele keuken rollen in plaats van een blokje.
1643272530596.png
 
hier ook een tevreden gebruiker van het modulair systeem.
Begonnen met een nest en een kastje. ik dacht, ik doe die tafel (die Marc hierboven laat zien) er nog wel een keer bij. maar eenmaal in gebruik denk ik dat ik er nog een kastje bij doe zodra de overkapping staat.

En dat is ook direct het mooie aan dit systeem. komt er nog een Medium bij? Nest erbij en aan de keuken vast maken en klaar.
Nieuwe tuin, nog meer ruimte? module er bij en klaar.

Dat gezegd hebbende, het zijn ontzettend dure spullen (zoals we wel gewend zijn van BGE), maar wat je online koopt vind ik ook nooit goedkoop.
Zelfbouw is goedkoopst, maar je moet wel weten wat je doet.

Ik heb ze overigens aan elkaar vast gezet, in tegenstelling tot Marc. Als je dan wilt rollen moet je dus een hele keuken rollen in plaats van een blokje.
Bekijk bijlage 34396

Mooi spul!

Zo'n kastje heb ik ook over gedacht, lijkt me echt super makkelijk.
Alleen heb ik naast mijn overkapping aansluitend een opslagruimte waar ik mijn losse spullen kwijt kan.

Wanneer wordt de overkapping gebouwd en heb je daar ook al ideeën voor?
Ben zelf super tevreden met mijn overkapping, bloed, zweet, tranen (en een hoop centjes) heeft het gekost. Maar goed, je hobby uitvoeren wordt nog leuker.
Zie ook : https://www.bbqgenootschap.nl/threads/nieuwe-overkapping-bbq-stek.26249/
 
Wanneer wordt de overkapping gebouwd en heb je daar ook al ideeën voor?
Ik hoop in de lente af, of bijna af.
Mijn maat wilt hem samen met mij bouwen (lees: hij bouwt ik hou spullen vast of geef ze aan.)
Hij heeft de zijne (2 afzonderlijke naast elkaar) ook zelf gebouwd.
Maar we moeten nog opmeten en het hout bestellen.
Zit alleen altijd een beetje weinig vaart in zo'n vrienden belofte. :ROFLMAO:
 
Ik hoop in de lente af, of bijna af.
Mijn maat wilt hem samen met mij bouwen (lees: hij bouwt ik hou spullen vast of geef ze aan.)
Hij heeft de zijne (2 afzonderlijke naast elkaar) ook zelf gebouwd.
Maar we moeten nog opmeten en het hout bestellen.
Zit alleen altijd een beetje weinig vaart in zo'n vrienden belofte. :ROFLMAO:
Blijft lastig inderdaad zo'n vrienden belofte, je kunt moeilijk te veel druk gaan zetten 😂.

Succes met de overkapping!
 
Ik zou zeggen, bouw de BGE en de kleine Kamado beide in 1 meubel met wielen eronder. Die kun je dan zo. onder je overkapping schuiven toch? Of kom je dan echt niet uit met je eettafel? Beetje flauw misschien, maar kun je dan niet beter in huis gaan zitten als het regent?

Persoonlijk vind ik de MM naast mijn L in een meubel superhandig. Daar tussenin heb ik werkblad. Maar goed, ik gebruik de MM ook een stuk vaker dan de L, de MM pak ik zeker 75% van het aantal keren dat ik een Q aan heb.

Losse meubels is natuurlijk een hele goede oplossing, maar als je zelf gaat maken heb je denk ik wel veel meer materiaal nodig. Altijd nog wel goedkoper dan het modulair systeem van BGE, dat dan weer wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan