BasBQ
Beef en Steak

Inkbird IBBQ-4BW Review

 

pizzabakker

Vuurmaker
Berichten
62
Afgelopen week heb ik de nieuwe Inkbird IBBQ-4BW ontvangen. Dit is de opvolger van de IBBQ-4T. Ik had een nieuwe thermometer nodig, omdat mijn oude thermometer was overleden. Op facebook kwam een post voorbij , waarbij ze een introductiekorting van 35% hadden.

Voor mij belangrijke eisen waren:
  • Goed bereik > Liefst via Wifi & Bluetooth
  • Op afstand ook via 4G kunnen monitoren ivm low and slow sessies
  • Meerdere probes, minimaal 2 vleesprobes
  • Weergave via Iphone app
Ik heb het pakket binnen 2 dagen geleverd gekregen via Amazon. Het was een snelle levering vanuit het magazijn in Europe. En daardoor geen extra importheffingen op de prijs. Wat opvalt is de goede verpakking van het product. De verpakking kan goed gebruikt als opbergdoos, waardoor je geen losse probes/kabels in je keukenkastje hebt liggen.

4bw.jpeg


De IBBQ-4BW is een verbeterde versie van de IBBQ-4T, en heeft behalve Wifi, ook bluetooth verbinding. Dus zowel thuis als op vakantie is hij daardoor goed te gebruiken. Wat verder opvalt is dat de unit een sterk bluetooth signaal heeft en een goede Wifi-ontvanger. Waardoor hij in mijn geval ook achterin de tuin het wifi signaal goed opvangt / zend.

Het is natuurlijk wel van belang dat jij Wifi-netwerk ook achter in de tuin een signaalbereik heeft. Met mijn telefoon zat ik nog maar op 2 streepjes bereik, maar dat was voldoende voor de Inkbird om goed te blijven functioneren.

Bij de installatie moet je het product aanmelden op een cloud-applicatie. Wat in mijn geval betekende dat ik enkel een wachtwoord moest genereren. Voor een niet-techneut als ik, was dat nog te doen.

Ik heb een paar keer geswitched van Wifi naar 4G op mijn telefoon en hij springt gewoon over en na 1 seconde krijg je weer connectie met de gegevens. Sinds de aanschaf van mijn kamado, ben ik veel meer langere sessies gaan doen. Ik weet dat de Kamado prima stabiel blijft, als je een uurtje naar de supermarkt gaat, maar ik vind het heel fijn om toch elk kwartier even te checken of alles nog onder controle is.

Ook het feit dat hij over bluetooth beschikt is fijn voor de vakantie. Wanneer je een keer niet in de buurt van je eigen wifi netwerk zit. Dus ik denk dat ik hier ook op de camping in italie nog plezier mee gaan beleven op de WGA :)

De app
In het verleden was er veel onduidelijkheid over de verschillende apps van Inkbird. Sommigen klaagden dat ze niet alle notifications binnen kregen. Doordat er veel verschillende versies van hun zelf, is het belangrijk om de juiste versie te kiezen. Voor de IBBQ-4BW this is de BBQgo Pro app. Tot nu toe heb ik nog geen vertraging etc gehad qua notificiaties en alarm.

In de app is het mogelijk om verschillende pre-sets te kiezen, echter kan ook er ook gekozen worden voor zelf ingestelde settings. Het is mogelijk om per probe een grafiek te zien en/of 1 grafiek met alle 4 probes tegelijk.

Mochten er vragen zijn of als iemand een bepaalde test / screenshot wil zien, dan voeg ik die graag toe.
Kort samengevat ben ik erg tevreden met de opvolger van IBBQ-4T.
 
Zelf ben ik ook een zeer tevreden gebruiker van meerdere inkbird producten. Prijs kwaliteit zijn ze echt top. Momenteel in het bezit van de 4t. Deze heeft soms problemen met WiFi ontvangst tot waar de thermometer staat (gsm heeft het daar ook best zwaar, dus ligt zeker niet aan het toestel). Ook verliest hij je historische data op de momenten dat hij niet op wifi zit (wat op zich logisch is). Hiervoor krijg je "gaten" in je grafiek

Vandaar deze vragen:
- hoe is de wifi ontvangst tov 4t?
- kan deze wel even lokaal data bijhouden als er geen WiFi of BT verbinding beschikbaar is?
 
Zelf ben ik ook een zeer tevreden gebruiker van meerdere inkbird producten. Prijs kwaliteit zijn ze echt top. Momenteel in het bezit van de 4t. Deze heeft soms problemen met WiFi ontvangst tot waar de thermometer staat (gsm heeft het daar ook best zwaar, dus ligt zeker niet aan het toestel). Ook verliest hij je historische data op de momenten dat hij niet op wifi zit (wat op zich logisch is). Hiervoor krijg je "gaten" in je grafiek

Vandaar deze vragen:
- hoe is de wifi ontvangst tov 4t?
- kan deze wel even lokaal data bijhouden als er geen WiFi of BT verbinding beschikbaar is?

Nee helaas is dit niet mogelijk. Hij schakelt wel automatisch over op bluetooth wanneer hij zijn wifi-signaal verliest. Mocht het dus een keer voorkomen dat je router uitvalt, en je bent gewoon met je telefoon in huis. Dan schakelt hij automatisch over op Bluetooth. Dat is natuurlijk wel een verbetering ten opzicht van de IBBQ-4T. Dus je bent hiermee in de meeste gevallen afgedekt.
 
Zelf ben ik ook een zeer tevreden gebruiker van meerdere inkbird producten. Prijs kwaliteit zijn ze echt top. Momenteel in het bezit van de 4t. Deze heeft soms problemen met WiFi ontvangst tot waar de thermometer staat (gsm heeft het daar ook best zwaar, dus ligt zeker niet aan het toestel). Ook verliest hij je historische data op de momenten dat hij niet op wifi zit (wat op zich logisch is). Hiervoor krijg je "gaten" in je grafiek

Vandaar deze vragen:
- hoe is de wifi ontvangst tov 4t?
- kan deze wel even lokaal data bijhouden als er geen WiFi of BT verbinding beschikbaar is?
Alle grafiek data gaat rechtstreeks de cloud in zonder lokale buffering.
 
Bedankt voor je review.
Jammer genoeg momenteel enkel te vinden voor de volle mep.
Voorlopig dan maar aan de slag met enkele Fantast thermometers en verder rondkijken op internet of er nergens een mooie aanbieding voorbij komt.
 
Dank voor de review, gebruik tot op heden de fantast, deze komt op mijn wannahave lijstje
 
Terug
Bovenaan Onderaan