BasBQ
Beef en Steak

Injecteren. Ja of nee

 
 
 

Carnao

Pitmaster
Berichten
652
Waarde BBQ'ers

Ik start dit draadje omdat ik erg benieuwd ben naar de verschillende meningen van de voor- en tegenstanders van het injecteren van het vlees. Persoonlijk heb ik geen ervaring met injecteren dus ook geen mening.

Waarom wel injecteren?
Volgens mij is de theorie dat de cellen van het vlees tijdens het garen samentrekken en daarbij het vocht uit het vlees drukken. De "sappigheid" van het vlees komt van het vet in het vlees dat wordt afgebroken tijdens het garen.

Blijft erover om smaak toe te voegen.
Tijdens het injecteren en het laten rusten alvorens het op de bbq te plaatsen loopt veel van het vocht weer uit het vlees. Het vlees neemt dus nagenoeg niets op dus het vocht kan ook geen smaak aan het vlees afgeven??

Ik ben zeer benieuwd naar de meningen. Zijn er mensen die testen hebben gedaan met eenzelfde stuk vlees wel en niet ge?njecteerd, en zijn er mensen die ?berhaupt een andere theorie hebben?

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

 
Heb wel eens PP zonder injectie gemaakt en uiteraard ook met maar met injectie heb je toch meer smaak in het vlees.

Mals wordt het toch wel bij de 90 graden

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik ben Voor! Ondanks dat er weer vocht uit je product loopt blijven de kruiden wel in je vlees, het is ook niet zozeer dat je alleen vocht toevoegt, maar vooral ook smaak!
Maar met een goede rub en vooral een goed stuk vlees kom je ook al een heel eind !


 
Ik vind dat smaak van het vlees lekkerder en malser is.
Dit omdat ik het 24 uur van te voren injecteer zodat alles lekker kan intrekken.

Heb het zonder en met gemaakt.
Ligt denk ook aan de tijd die ervoor hebt staan.

Maar met injecteren iets meer smaak aan het vlees




Verzonden vanaf mijn iPad met Tapatalk
 
Ik merk te weinig verschil om het de moeite waard te vinden.
Nu maak ik de pp ook elke keer anders, en niet zo gecontroleerd. Ik kan me voorstellen dat je als je voor wedstrijden bezig bent, of misschien zelfs commercieel (alhoewel ik me afvraag of het het dan het werk waard is), waar je zoveel mogelijk gecontroleerd en onder de zelfde omstandigheden je pp maakt, dat het dan uit maakt.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Terug
Bovenaan Onderaan