BasBQ
Beef en Steak

Infrarood thermometer

 
 
 

Bakero

Kooltjesharker
Berichten
222
Ik heb een Ooni Pizza oven Karu 12 gekocht bij Welkoop met 20% korting. Erg blij mee maar nu begint het.. er moeten weer wat aankopen gedaan worden om het maximale eruit te halen en ervoor te zorgen dat de pizza’s er goed uitkomen. Nu is mijn vraag aan jullie wat is nou een goede infrarood thermometer. Ik wil geen miskoop doen en ben benieuwd of jullie tips hebben welke merk (type nummer) ik het beste kan kopen om de temperatuur te meten van de pizzasteen.
 
Ik heb gisteren toevallig de thermometer van Ooni zelf gehaald, had zelf al wel een andere maar die kon maar tot 350 graden. Die van Ooni zou tot 550 graden moeten kunnen meten. Hij zit nog in de doos en heb de thermometer dus nog niet gebruikt.

Ik neem aan dat ze andere merken ook prima zijn, maar mijn tip van flip: kijk goed naar het maximum aantal graden wat ze kunnen meten.
 
Laatst bewerkt:
Zelf heb ik een Inkbird INK-IFT01. Deze heeft ook een meetbereik tot 550°C en gebruik deze al meer dan een jaar tot mijn volledige tevredenheid.
 
Moet je dit gereedschap ook echt hebben. Ik weet wel “meten is weten” en als je daardoor perfecte maaltijden kan opdienen dan moet het er komen maar als het meer voor de leuk is dan is dat ook wel belangrijk om te weten.
 
Moet je dit gereedschap ook echt hebben.
Nee, maar het is wel makkelijker en leuk 😃

Mijn vrouw noemde het al "technisch bbq'en" met bedrade temperatuursensoren op het rooster en in het vlees. Ze was sprakeloos toen ik laatst de infrarood thermometer gebruikte om de temperatuur van de dome te meten 😂

Ik heb er een van Cranenbroek en die doet het prima.
 
Hier ook een Ooni infrarood thermometer. Ideaal.
 
Moet je dit gereedschap ook echt hebben. Ik weet wel “meten is weten” en als je daardoor perfecte maaltijden kan opdienen dan moet het er komen maar als het meer voor de leuk is dan is dat ook wel belangrijk om te weten.
Zelf ben ik een 'meten is weten' adept. Een IR-thermometer is m.i. uitermate handig om de temperatuur van je pizzasteen te bepalen.
Anders blijft het maar 'nattevingerwerk'
 
Mee eens, net als de temperatuur van de speksteen.
Iedereen moet zelf weten hoe hij/zij het liefste doet, maar ook ik meet en dus weet het graag.
 
Terug
Bovenaan Onderaan