BasBQ
Beef en Steak

In yoghurt gemarineerde lamsspiesen

 
 
 

Falcon

Kooltjesharker
Berichten
219

In yoghurt gemarineerde lamsspiesen
(recept van Steven Raichlen planet bbq)

? 3 eetlepels griekse yoghurt
? 2 eetlepels tomatenpuree
? 1 eetlepen verse citroensap
? 3 teentjes knoflook
? 2 theelepels chilipoeder
? 1 theelepel gedroogde oregano
? ? theelepel vers gemalen zwarte peper
? 1/3 kop olijfolie
? Paprika poeder (naar voorkeur
? Zeezout (naar voorkeur)
? 700 gr lamsschouder
Meng de yoghurt, tomatenpuree, citroensap, chilli, oregano en zwarte peper in een kom. Voeg daar geleidelijk de olijfolie aan toe.

Snijd de lamschouder in stukken van +- 3cm en doe het vlees in de kom met marinade en meng het door elkaar. Laat de het vlees minsten 4 uur marineren ( ik heb het de hele nacht gedaan) hoe langer je het laat marineren hoe intensiever de smaak.

Rijg het vlees aan de spiesen en leg ze op een schaal. Bestrooi de spiesen met paprika poeder en zeezout.

Leg de spiesen direct boven de kolen en het liefst zonder grill. Als je wel een grill gebruikt moet je deze even invetten met olie.

Grill de spiesen 4-6 minuten per kant in totaal 8-12 minuten. Zelf vond ik ze HEERLIJK eet smakelijk!
 
een lekker Lamsspiesje zeggen we geen nee tegen.

ziet er goed uit, ik had nog nooit op de firebox gegrilld,  (ik had eerst een offsetsmoker van Cranenbroek, Echter toen ik daar in begon te grillen was het snel gedaan met de BBQ, Ik legde de kolen/briketten altijd onder in de grote kamer,  nooit in de firebox , leek me niet zo handig.) maar het kan dus goed zo te zien
 
Yep!! dit ga ik echt wel lusten!! :D
 
richard0501 zei:
een lekker Lamsspiesje zeggen we geen nee tegen.

ziet er goed uit, ik had nog nooit op de firebox gegrilld,  (ik had eerst een offsetsmoker van Cranenbroek, Echter toen ik daar in begon te grillen was het snel gedaan met de BBQ, Ik legde de kolen/briketten altijd onder in de grote kamer,  nooit in de firebox , leek me niet zo handig.) maar het kan dus goed zo te zien

Het was van mij ook meer een noodgreep omdat mn andere q bij mn schoonmoeder staat maar het kwam goed uit omdat de spiesjes precies paste.
 
Lijkt me inderdaad zalig, gaan we onthouden!
 
Op de todo ermee
 
Jappert+1
 
doe maar ook maar een stokkie
 
Lijkt me ontzettend goed te doen op de Weber Go  Anywhere zonder de grill.
Kunnen de lange pennen ook weer eens gebruikt worden.
En zoals Falcon het allemaal beschrijft loopt het water me uut de mond.
 
Terug
Bovenaan Onderaan