BasBQ
Beef en Steak

IKEA Buitenkeuken met Tapkraan?

 
 
 

Kiwietje

Stoker
Berichten
308
Beste allen!

Ik kijk al een tijdje jaloers naar alle buitenkeukens die door forumleden worden gebouwd. Zelf zou ik graag ook aan de slag gaan met zo'n keuken maar door privé omstandigheden en de opkomende gezinsuitbreiding is 'tijd' met name de beperkende factor. Hiernaast gaan de prijzen voor hout tegenwoordig ook door het dak.

Nu zag ik vandaag toevallig dat de IKEA ook buitenkeuken elementen in het assortiment heeft (helaas niet kant en klaar voor kamado inbouw 😋). Ze hebben er zelfs een met wasbak inbouw en kraan die gewoon kan op de tuinslang! Ben heel benieuwd hoe jullie kijken naar deze buitenkeuken, heeft iemand zoiets toevallig al thuis staan ? De prijs van 450 euro vind ik niet spotgoedkoop (Wellicht kan je daar zelf van hout nog wel iets van bouwen?) maar wellicht valt zoiets wel te combineren met een klein beetje zelfbouw. Ze verkopen allesnatuurlijk ook in losse elementen (IKEA, kan ook niet anders).

Knipsel.PNG
 
Laatst bewerkt:
Zelf bouwen heb ik niet gedaan, maar ik weet wel van degene die het wel gebouwd heeft dat hout ook heel prijzig is. Zeker nu.
 
Ik heb zelf mijn buitenkeuken gebouwd van douglass hout, en was rond de 350 euro klaar (incl. bevestigingsmaterialen etc).
Wel zonder wasbakje...

450 euro voor 2 van zulke kastjes vind ik wel wat prijzig, maar als je een buitenkeuken wilt laten bouwen door een meubelmaker ben je minimaal het dubbele daarvan kwijt. Dus in dat opzicht valt het ook wel weer mee.
 
Terug
Bovenaan Onderaan