BasBQ
Beef en Steak

Ikea Bror DIYs

iMarkee

Sprokkelaar
Berichten
26
Op weg naar Harlem BBQ vandaag een tussenstop bij de IKEA gemaakt. Ik zag daar deze IKEA Bror serie van Verzinkt staal, Poederlak op epoxy-/polyesterbasis staan. Heeft iemand deze al in zijn/haar tuin staan en eventueel een DIY mee gedaan? Ben benieuwd of andere leden tevreden zijn met dit meubel.

Lijkt mij een mooiere serie om te gebruiken dan de Bekvam, maar dat is smaak.

Ga vanavond even puzzelen hoe ik hier een Bastard Large in kan krijgen. Idee om de lage 110x55 cm elementen te gebruiken. De hoge kasten zijn los te koop en wil ik in de schuur zetten.

IMG_2343.jpeg
 
Als ik die stalen hoekprofieltjes zie, zou ik mijn bastard daar niet aan toevertrouwen... qua draagvermogen zal het allemaal wel kunnen, maar je wilt niet dat de boel omvalt of de pootjes uitknikken bij enige zijdelingse belasting.
 
Heb je wel gelijk in jan, jammer dat ze voor zo'n meubel van die profieltjes gebruiken, maar is om het zo goedkoop mogelijk te kunnen aanbieden zeker.
Zonder die onderste plaat ertussen zou ik het ook niet vertrouwen en zou het zeker uitknikken maar op deze manier kan het wel vermoed ik. Maar of het lang gaat meegaan in de tuin ??
 
Ja, ik heb dit meubel ook. Echter heb ik niet mijn Kamado erin geplaatst. De Grill Bill 23.5 inch is daar te groot en zwaar voor, dus die staat ernaast in zn eigen onderstel. Het meubel gebruik ik als een buiten werkblad.
Tussen de hoek profielen heb ik een houten plaat gedaan, met nieuwe bouten en moeren erdoor vast gezet (langere). De bovenplaat heb ik voorzien van kleine tegels zodat ik er ook hete dingen op kan leggen. (op de foto nog niet voorzien van de voeg)
Onderkant heb ik een H profiel gemaakt van houten balk waar ik wielen op gezet heb om hem te kunnen verplaatsen.
Er blij met het resultaat en praktische gebruik
IMG_2398.jpg
IMG_2851-1.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan