Beef en Steak

ik en mijn nieuwe hobby

dank voor de reacties, heb net een youtubefilmpje gekeken en kwam er achter dat idd een Weber kettle van 250 euro hetzelfde resultaat geeft als kamado kettle die ruim over de 500 euro schiet. Dan is de keuze niet zo moeilijk, maar ik denk zelf dat ik om ook te kunnen roken beter kan gaan voor de Weber Smokey mountain, al weet ik niet zeker of ik die ook als gewone barbecue kan gebruiken. ik heb natuurlijk nog de wel de standaard Weber van 47 cm diameter mocht ik "normaal" willen barbecuen.
Welkom op het forum Jan, ook op een WMT kun je prima roken hoor….. als je je het makkelijker wilt maken is een WSM een goeie keuze maar ook op de weber die je nu hebt staan kun je met meer inspanning hetzelfde resultaat behalen als op de duurste kamado 🤫
Natuurlijk zijn het gemak en de looks ook een deel van de hobby maar het hoeft per definitie niet een berg geld te kosten….. 💰

• Leuk
Waarderingen: Hans
Van harte welkom bij het Genootschap! En ik sluit me bij de Weber groep aan hoor 😁

dank voor de reacties, heb net een youtubefilmpje gekeken en kwam er achter dat idd een Weber kettle van 250 euro hetzelfde resultaat geeft als kamado kettle die ruim over de 500 euro schiet. Dan is de keuze niet zo moeilijk, maar ik denk zelf dat ik om ook te kunnen roken beter kan gaan voor de Weber Smokey mountain, al weet ik niet zeker of ik die ook als gewone barbecue kan gebruiken. ik heb natuurlijk nog de wel de standaard Weber van 47 cm diameter mocht ik "normaal" willen barbecuen.
Als je puur voor low en slow en roken gaat is een WSM een ook goede keuze.
Maar kijk en lees hier vooral veel rond. Als je hier een poosje rond kijkt kan je veel beter een keuze maken die bij jou past.
Heb me zo juist weer zitten verlekkeren aan een bijdrage van @Peter64 ........

Welkom Jan! Je hebt al heel wat goede adviezen gekregen, ben zelf eigenaar van een meer budget kamado en zeer tevreden! Er zijn zo veel opties, kijk wat je qua budget kan en wat je wilt doen op de Q en kom je vanzelf op de Q voor jou!

Ik heb zowel een kamado als een weber. Er is niets mis met de weber. Ik heb er extra vilt in de rand geplakt. Nu is hij prima "luchtdicht" . De oude sloot beter af.

Ik weet niet waar je ergens woont. Zag deze week dat bij Pelckmans tuincentrum te Lommel, België, de weber summit kamado in aanbieding is voor 945 euro.

Hoi Jan, welkom bij het Genootschap.
Als je Low budget wilt beginnnen, op Marktplaats staan genoeg Weber 57 BBQ's te koop.
Zorg wel dat je een one touch koopt (dat is het type met de propeller op de bodem van de ketel) en geen weber compact kettle dus.
Boretti Barilo zou ik niet aan beginnen, degene die dat heeft ontworpen heeft alleen naar de looks gekeken en niet gekeken naar het luchtmanagement van de BBQ, want de luchtgaten zitten helemaal verkeerd waardoor je dat ding moeilijk op temperatuur krijgt en houdt.

Welkom.
Een tijdje geleden had ik al jaren een Weber 57 staan waarop ik in de zomer, op gevoel, wat probeerde te grillen. Low en slow was een vaag begrip en nooit geprobeerd. Totdat ik een video van Noskos zag over het maken van pulled pork. Dat was gelijk een sessie van zo’n 9 uur en dat lukte prima met dat ding.
Daarna nog vanalles geprobeerd op de kettle en zowat alles lukte en smaakte prima.
Stiekem bleef ik ook kijken naar kamado’s maar na de aanschaf van een tweede hands WSM werd de interesse om er een aan te schaffen steeds minder.
Ik heb wel wat met de zwarte stalen Weber ketels. Werken als een tierelier. Doen wat ze moeten doen en er zit weinig aan wat kapot gaat.

Ik kan het niet meer met je eens zijn. Met een Kettle en WSM kan ik alles maken. Ze zijn veelzijdig en simpel in gebruik en met een beperkt budget kun je meteen aan de gang.

Jan, welkom bij het genootschap

hallo,

Het is al weer even geleden dat ik advies vroeg over wat nu een goede smoker zou kunnen zijn voor mij.

Na alle adviezen gelezen en overwogen te hebben is er toch iets heel anders uit de bus gekomen. Ik heb me een
pellet smoker gekocht en de eerste ervaringen zijn erg positief. Omdat ik niet het grootste budget had heb ik op
Marktplaats gekeken en nog eens gekeken en nog eens. Tot het moment dat er niet te ver uit de buurt zo'n pelletsmoker
te koop stond. Na wat onderhandelingen heb ik deze gekocht en het is geworden de El Fuego Magena XL.

Heel anders dan ik me had voorgesteld, ik wilde gaan roken met kolen, maar het bevalgt uitstekend. Daarbij
had ik ook gelezen dat het smoken met een pelletbbq in Amerika erg populair is en dat het een kwestie van tijd
is dat naar komt overgewaaid.

Ik heb intussen kippenbouten gemaakt en 2 beer can chickens, en het was heerlijk.

Natuurlijk zijn tips welkom.

Groeten,
Jan

Ha Jan, Welkom.
Ook hier een W57 / W47 fanaat. Zo'n ketel is een goede q om te starten.
Moest van de CEO een kamado kopen, maar gebruik ook de webers nog regelmatig.

Welkom!

Terug
Bovenaan Onderaan