Beef en Steak

Ik denk; Zon, Lontong, Vanja, Indostok

Peter64

BBQ Junkie
Wat een schitterend weertje weer vandaag.
Echt weer om eens gewoon snel en simpel wat te maken. Biertje bij hupsakee.

Dus: Boek Indostok uit de kast gehaald en twee recepten gemaakt.
- Saté van kipdijfilet
- Pittige ketjapsaus
Dit aangevuld met lontong en de restanden van de atjar bawang

De Weber 57 moest dit klusje ff gaan klaren. Goede scheiding tussen vuur en afleg plaats gemaakt. Inclusief scheiding tussen gaar en niet gaar.
Vuur was in de eerste sessie nog te heet.

IMG_5520.JPG

IMG_5523.JPG

IMG_5524.JPG

IMG_5527.JPG

Dat ziet eruit als een prima zomers maaltje.

Wat voor marinade zat erop?

Jezus wat namen. Nog nooit van gehoord :D
Maar mij had je ook mogen bellen…moest er nog jus in de batterij gezeten hebben

Jeetje peter.
Dat zou mijn bordje niet halen. Vanaf het rooster zo uit het vuistje
Ziet er goed uit zeg

Wat een heerlijk oosters maaltje. 12 sateetjes en maar 2 op je bord. Als er nog over is, hoor ik dat graag 😝

Gister hetzelfde boek erbij gepakt. Nu tijd er wat uit te maken. Zeker met dit weer en deze voorbeelden. Marineer jij het dijvlees vooraf of pas tijdens bereiding?

Zalig Peter, lontong is plakrijst in blokjes toch? Lijkt me een leuk boek die indostok. Maar misschien kan ik beter gewoon een tafeltje bij je reserveren.

Dat ziet er heerlijk uit. Kippendijen zijn dan ook wel ook heerlijk in wat voor variant dan ook

Gister hetzelfde boek erbij gepakt. Nu tijd er wat uit te maken. Zeker met dit weer en deze voorbeelden. Marineer jij het dijvlees vooraf of pas tijdens bereiding?
Ik marineer altijd vooraf.
Indien veel vocht in marinade kook ik dat kort op om kleine enge beestjes te killen en besttijk eea daarna weer mee.

Oehh. Dit ziet er ook weer heerlijk uit.
Die pittige ketjapsaus bedoel je de sambal ketjapsaus mee toch?
Die is echt fantastisch.
Indofood is soooo good 😍

Oehh. Dit ziet er ook weer heerlijk uit.
Die pittige ketjapsaus bedoel je de sambal ketjapsaus mee toch?
Die is echt fantastisch.
Indofood is soooo good 😍
Klopt.
Ik had alleen de Medja nr. 1 gebruikt. Deze is minder dik dan de ABD of de Ban co. In combi met de groenten en het limoensap wordt dit te dun.
Wellicht volgende keer ff inkoken.

Jeetje peter.
Dat zou mijn bordje niet halen. Vanaf het rooster zo uit het vuistje
Ziet er goed uit zeg
Wat een heerlijk oosters maaltje. 12 sateetjes en maar 2 op je bord. Als er nog over is, hoor ik dat graag 😝
Guys, ff goed tellen......
En natuurlijk zit er een een proefstokje bij. ;)

Klopt.
Ik had alleen de Medja nr. 1 gebruikt. Deze is minder dik dan de ABD of de Ban co. In combi met de groenten en het limoensap wordt dit te dun.
Wellicht volgende keer ff inkoken.
Medja is gewoon een erg lekkere ketjap manis
Lijkt heel veel op ABC.
Bango lijkt meer op kentel A.
Die vind ik persoonlijk iets minder er zit een raar laurier bittert/wrang smaakje in die 2.
Maar ach deze boven genoemde ketjaps zijn wel de creme de la creme van alle ketjap manis

Dit is weer z’n heerlijk maaltje Peter. Ik moet direct naar de kast voor pinda’s. Ik moet wat snaaien. TOP

Terug
Bovenaan Onderaan