BasBQ
Beef en Steak

Ik ben ook nieuw hier!!

 
 

Richard2019

Sprokkelaar
Berichten
40
Hallo,

Ik ben Richard en we zijn vorig jaar verhuisd van een appartement naar een woning met een tuin. Na jaren lang niet te kunnen bbqen kunnen we eindelijk aan de slag met een bbq!!

Vorig jaar dus een bbq gekocht. Zat heel lang na te denken om een offset smoker te kopen. Uiteindelijk leek het me wel lastig om het vuurmanagement voor langere sessies onder controle te houden. Vandaar dat we uiteindelijk hebben gekozen voor een pellet bbq. Ideaal die bbq omdat de temperatuur geregeld wordt door de bbq zelf. Misschien niet iedereen zijn idee van bbq omdat vuurtje stoken er ook een beetje bij hoort. Daarom heb ik nog een vuurschaal gekocht waar je trouwens mooi kip in klei kan maken. Daarnaast heb ik nog een weber ketel bbq gekocht voor het snellere werk.

Op de pellet bbq al diverse spare ribs / pulled pork / tomahawk steak / short ribs klaar gemaakt. Ik moet zeggen resultaat was goed. Meeste inspiratie kwam toch van dit forum af om me eigen recepten te maken.

Ook heb ik bbq boek smokey goodness gekocht waar ook echt goede recepten in staan.

Het leek me toch leuk om ook mijn resultaten met jullie te delen en wat tips te vragen. Vandaar dat ik me heb aangemeld op dit forum. Bbq is iets wat je tenslotte met meerdere mensen doet of deelt!!

Ik zie alleen niet hoe je een foto moet uploaden via de berichten. Gebruik mobiele telefoon. Iemand een idee?
 
Welkom!
Kom maar door met alle fotos en verslagen
 
Van harte welkom Richard!
 
Welkom hier en gave smoker!
 
Welkom hier Richard en een mooie smoker  :)
 
Welkom hier! mooie machine hoor, veel bbq plezier gewenst.
 
Hoi Richard, welkom bij het Genootschap
 
Richard, welkom op het BBQ Genootschap.
 
Welkom hier.  :)
 
Van harte welkom bij het Genootschap!
 
Terug
Bovenaan Onderaan