Beef en Steak

Ik ben het

• Onderwerp starter Onderwerp starter Smokey John
  • Startdatum Startdatum
John, welkom.
En ja, we willen graag foto's van je creaties zien.

Frits zei:
John, welkom bij de club.

Begrijp het 'slechts' niet zo goed in je voorstel bericht. Het maakt hier niet uit wat je bereidt op de barbeque, wij vinden het allemaal hartstikke leuk, vooral als er foto's bijstaan.

Ik maak nog weinig tot geen gebruik van de barbecue. Een tekort aan BBQ ervaring. Ik rook voornamelijk vis in een rookkast die haast niet boven de 80 graden uitkomt. Low en Slow dus...

Gerookte-beenham-aangesneden-300x225.jpg
Gerookte beenham

Ziet er lekker uit hoor.
Met een rookoven werken vind ik toch wel een andere tak van sport dan 'gewoon BBQ'. Het is veel makkelijker om lage temperaturen te handhaven tussen omgevingstemperatuur en een graad of 140. Het is erg leuk om mee te experimenteren.
Zo heb ik laatst je stukje over het roken van makreel zitten lezen. Dat wordt het volgende project.
Overigens heb ik laatst een lading paling direct gegaard en gerookt (wel eerst gedroogd uiteraard).
Op die manier vond ik ze eigenlijk hetzelfde smaken als de methode van eerst garen en dan pas roken. Wat zie jij als grootste voordeel van die laatste methode?

El Fumarole zei:
Ziet er lekker uit hoor.
Met een rookoven werken vind ik toch wel een andere tak van sport dan 'gewoon BBQ'. Het is veel makkelijker om lage temperaturen te handhaven tussen omgevingstemperatuur en een graad of 140. Het is erg leuk om mee te experimenteren.
Zo heb ik laatst je stukje over het roken van makreel zitten lezen. Dat wordt het volgende project.
Overigens heb ik laatst een lading paling direct gegaard en gerookt (wel eerst gedroogd uiteraard).
Op die manier vond ik ze eigenlijk hetzelfde smaken als de methode van eerst garen en dan pas roken. Wat zie jij als grootste voordeel van die laatste methode?

Dat smaakt ook hetzelfde volgens mij, maar volgens mij komt het eerst garen en daarna roken voort uit het feit hoe de meeste rookovens werken...
Je maakt eerst een vuurtje en gaat pas roken door het vuurtje een soort van te doven met mot.
Ik heb hier een automatische Borniak en zit dus ook met het feit dat ik tegelijkertijd kan roken en garen en moet dus alle recepturen naar eigen inzicht aanpassen en uitproberen...
Tot nu toe gaat het goed, maar heb ook al wel eens wat verpest.

Het is vallen en weer opstaan. Ik kon me eerst weinig voorstellen bij de 'open springende buiken'. Maar dat snap je ineens wel als de helft van je paling ineens binnenste buiten in je kast hangt :D

Van harte welkom bij het Genootschap!

welkom!

Terug
Bovenaan Onderaan