BasBQ
Beef en Steak

Iemand ervaring met de BGE Charcoal Eggniter

 
 
 

Sander288019

Kooltjesharker
Berichten
132
Ik ben aan het orrienteren naar een loof lighter/one minute lighter en kwam de versie van BGE tegen.

Deze werkt op batterijen voor de fan en butaan gas voor de vlam.
Wat mij betref een voordeel aangezien je niet met stroom in de weer hoeft.
Maar dan is miss een sterke "creme brulee" brander ook nog een optie. Die heb ik liggen dus van de week even proberen.

Iemand ervaring met deze lighter van BGE?
 
Deze had ik van Bison, maar ik ben overgestapt naar electrisch.
 
Action. Onkruidbrander. Goedkoop en betrouwbaar.
 
Ik heb deze brander in huis, wel nog nooit de kamado er mee aangestoken maar lijkt me wel doenbaar en voor de prijs in vergelijking met dat BGE-dingetje ... je kan heel wat butaanflesjes kopen van het prijsverschil.
20210608_182440.jpg
 
Precies dat idee had ik ook, eens proberen binnenkort


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Met een gasflesje.?
Goed idee.........
Als je je de hele boel dan te ver voorover houdt dan komt er geen gas maar vloeistof uit. Met alle gevolgen van dien.
Zelf heb ik een mooie looflighter en gebruik ik de helft van de keren wokkels.


Trotse eigenaar van een prachtige Grill Bill
 
Met een gasflesje.?
Goed idee.........
Als je je de hele boel dan te ver voorover houdt dan komt er geen gas maar vloeistof uit. Met alle gevolgen van dien.
Zelf heb ik een mooie looflighter en gebruik ik de helft van de keren wokkels.


Trotse eigenaar van een prachtige Grill Bill

Daar heb je een goed punt idd


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Daarom dus die onkruidbrander. Lange steel dus voldoende afstand. Echt. Prima alternatief.
 
Met een gasflesje.?
Goed idee.........
Als je je de hele boel dan te ver voorover houdt dan komt er geen gas maar vloeistof uit. Met alle gevolgen van dien.
Zelf heb ik een mooie looflighter en gebruik ik de helft van de keren wokkels.


Trotse eigenaar van een prachtige Grill Bill

Het type brander wat ik postte wordt in professionele keukens gebruikt en kan onder iedere hoek gebruikt worden, dus dat lekken van vloeistof zal wel meevallen. Heb er nog nooit iets van gemerkt bij het afbranden van sous vide bereidingen of crème brûlée. :cool:🔥
Zelf gebruik ik voor het aansteken van mijn kamado altijd wokkels.

In deze video van Smoking Dad BBQ worden verschillende manieren van het aansteken van een kamado uitgetest en geëvalueerd.
Het kan dus nog gekker dan die Eggniter ;)
 
ik gebruikte op mijn weber regelmatig mij onkruidbrander (eigenlijk dakleerbrander). 40 kW (misschien was het zelfs het dubbele). Maar daar ging de BBQ altijd snel mee aan :D. Enige nadeel is dat je met een gaslfles moet slepen.

Ik gebruik de looflighter variant van monolith, ik heb altijd wel stroom in de buurt dus dat is geen probleem. Ook is de kabel die eraan zit gelukkig lang genoeg, volgens mij 2 meter, waardoor hij makkelijk is te gebruiken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan