BasBQ
Beef en Steak

Iemand ervaring met de Bestron Vleesmolen, of de cheapass ebay vleesmolens?

 
 
 
 

Marieken

Pitmaster
Berichten
957
Heb wat gezocht op dit forum en ik zie een hoop porkerts, westmark en hier en daar een lidl elektrische vleesmolens (naast natuurlijk de totaal jaloersmakende hier en daar opduikende kitchen aid en aanverwanten ; ) maar heeft iemand toevallig ervaring met een van deze twee budget vleesmolens?

-de elektrische bestron vleesmolen (de goedkoopste die ik op het net kan vinden, 40 euro)
    Bestron Vleesmolen AMG600:
    3 maalschijven: grof (7mm), medium (5mm) en fijn (3mm)
    Mes met maalspiraal en RVS vulplateau
    Inclusief opzetstukken voor worst en Kibben
    550 Watt

-de handmatige made in china vleesmolens, namaak dus, die op ebay voor 10 dollar incl verzending te koop zijn
    deze zijn van aluminium, dat is volgens mij waarom ze zo goedkoop zijn?
    http://www.ebay.com/itm/UN3F-Cast-Iron-Manual-Meat-Grinder-Mincer-Table-Hand-Crank-Tool-for-Kitchen-/290952170059?pt=Small_Kitchen_Appliances_US&hash=item43be19ca4b

ben benieuwd of iemand een van deze al eens geprobeerd heeft? ik heb wel op het forum gezocht maar niets gevonden, excuus mocht ik een draadje over t hoofd gezien hebben.
 
Marieken ik heb hier al eens iets gelezen over een goedkope worstmachine en het was alleen maar ellende wat ik er over las misschien is dit iets voor je je moet naar dit filmpje kijken van deze mijnheer en ik heb even voor je gezocht op marktplaats en daar staat toevallig zo'n machientje te koop in Heerlen het is een Charlotte Keukenmachine heb er zelf pas een gekocht maar er was iets niet bij en dat was de worstvultuit.Vind ik wel een keer.Succes verder. 
http://m.youtube.com/watch?v=_dku4mVJgl8&desktop_uri=%252Fwatch%253Fv%253D_dku4mVJgl8. 
Groet Henk.  Kost gemiddeld 20 a30 euro.
 
Hendrik Willem zei:
heb er zelf pas een gekocht

hi Henk, jij hebt deze en je bent er enthousiast over begrijp ik? dank voor je feedback!

op zich denk ik, een moulinex in hip oranje staat beter bij mijn seventies oranje telefoon en seventies oranje/chromen lampen dan een bestron van de kijksjop  ;) uh, ik bedoel een moulinex is wel een beter merk. maar ik vind 30 euro als gok voor een oud apparaat dat misschien nog op half vermogen draait wel wat veel als ik voor 40 euro een nieuwe kan kopen...

maar ja, seventies oranje kunststof. moeilijk hoor.
 
ik heb geen ervaring met de merken die je noemt, maar ik heb zelf een westmark 8 gekocht nieuw in de winkel voor 35 euro.
heb ook al een setje vulpijpjes gezien voor zo'n 6 euro die er op horen. (nog niet gekocht, niet aan toegekomen)
de molen zelf al een aantal malen naar volle tevredenheid gebruikt.
maar als je voor electrish gaat kan ik je niet helpen, geen ervaring
 
Ik heb vorige week die bestron aangeschaft via een dag aanbieding (30euro)..heb hem helaas nog niet gebruikt dus daar kan ik niks over zeggen.
Ben niet van plan hem dagelijks te gebruiken dus voor dit geld en met 5 jaar garantie zal hij zijn centen wel opbrengen  ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan