BasBQ
Beef en Steak

Iberico rib fingers met romescosaus, gepofte aardappel en gegrilde pompoen

 
 

diesel4666

Stoker
Berichten
437
Nog eens iets nieuws geprobeerd op de bbq.

Een kilo diepgevroren Iberico rib fingers bij de plaatselijke slager gekocht. Wat liggen klooien om deze mooi uit elkaar te krijgen. Was echt een harde klomp. Moeilijk zo vlak na de aankoop. Ondertussen enkele recepten online gelezen. Sommige doen het low en slow, sommige op 150-160°. Gekozen voor de hogere temperatuur, maar mij dan vergist door deze 2u te laten bakken. Achteraf gezien was 1-1,5u waarschijnlijk beter geweest. Nu waren de dunnere stukken wat te droog.

Ondertussen 3 grote puntpaprika's zwart geroosterd. Dan ontdaan van hun vel en samengevoegd met gemalen amandel, olijfolie, look, pezo en wat sambal. Dat geheel gemixt met de staafmixer. Net voor serveren wat opgewarmd.

Dan een 8-tal aardappelen in aluminiumfolie gewikkeld en tussen de kokosbriketten in de wga gegooid. Deze waren na een uur gaar. Een toef zure room en wat verse peterselie erop en die waren af.

Enkele stukken pompoen in een kom met olijfolie met pezo, look en rozemarijn gehusseld.
Dan op het rooster van de wga.

Al bij al een goede maaltijd. De aardappelen en de saus vielen in de smaak. De rib fingers waren dus iets te ver, maar nog wel lekker. Volgende keer beter in het oog houden.
Maar die pompoen was een heel grote tegenvaller! Pfff... echt zo smaakloos. Wat kan ik hier fout gedaan hebben?


8700e441e83e71d85d19c845b51000dc.jpg
79b10f5e35b9252098de5fd276477e66.jpg
b6bd822859d6d11857012a45da277abf.jpg
3dfef1743a692b8593764f86dd05fff4.jpg
a645b9e72f653836815eeeea76c66357.jpg
 
Ziet er lekker uit👍

Wat pompoen betreft herken ik het wel. Er kunnen echt veel kruiden op voordat het wat smaak heeft. Chilipoeder gaat daarbij erg goed. Na het grillen nog lakken met kruidige olie wil ook wel
 
Ziet er lekker uit

Wat pompoen betreft herken ik het wel. Er kunnen echt veel kruiden op voordat het wat smaak heeft. Chilipoeder gaat daarbij erg goed. Na het grillen nog lakken met kruidige olie wil ook wel
Goeie tip! Bedankt.

Ik denk ook dat mijn pompoen wat te ver rijp was ook.

Een butternut is misschien ook een beter idee?
 
Peper en zout… meer niet..
 
Jammer dat de pompoen niet zo lekker was, zelf ben ik geen fan dus daar heb ik geen tip voor.
Ribfingers ontdooi ik altijd in een bak met koud water, half uurtje is meestal genoeg.
 
Terug
Bovenaan Onderaan