Beef en Steak

I like big ribs an' I can not lie

Nosmo

Gerijpt
Ik koop normaal altijd spareribs als ze in de aanbieding zijn bij de Makro of Sigro. Maar de laatste jaren is de kwaliteit behoorlijk aan het terug lopen (shiners, slecht uitgesneden, enz.) en ik was op zoek naar een beter alternatief.

Nu kwam ik deze dikke jetsers tegen bij de Sligro;
Dikke-ribs-1.jpg

Dikke-ribs-2.jpg

Deze zien er wel een stuk beter uit, per stuk zijn ze twee keer zo zwaar als de shiners uit de aanbiedings doos, ze ook wel een stuk duurder.😇

Dikke-ribs-3.jpg

Even in de geheime rub, ze hadden bij nader inzicht wel wat meer rub mogen hebben!

Dikke-ribs-4.jpg

Dikke-ribs-5.jpg

Roken, roken, roken! Met hickory!

Dikke-ribs-6.jpg

Na drie uurtjes rook, tijd om in te pakken.

Dikke-ribs-7.jpg

Beetje saus er op!

Dikke-ribs-8.jpg

Dikke-ribs-9.jpg

Lekker!!

En wat vonden we er van?

Omdat ze een stuk dikker zijn dan dat ik gewend ben hadden ze meer zout en rub mogen hebben dus dat is een leer momentje. Verder ja veel lekkerder dan de goedkope ribs uit de doos, het kost wat meer maar het resultaat is veel beter. Omdat er zoveel meer vlees aanzit is een streng voldoende voor twee normale eters, nu hadden we er een per persoon en dat was voor de moderne Nosmo veel te veel. (de oude Nosmo, had er geen problemen mee gehad😇😇 )

Aanradertje! Ik denk dat dit mijn standaard ribs gaan worden.

Zo heb ik de ribben ook het liefst
Zijn wat duurder per kg, maar je gooit in verhouding ook minder gewicht (botjes) weg.
Dat maakt veel goed.

Lekker Piet, beter wat lekkerder dan wat meer... of beide kan natuurlijk ook. Ik gebruik de restantjes daarna graag in een bonenschotel of op een broodje de volgende lunch.

Ik, mooie ribben inderdaad. Lekker

Die zien er goed uit.
Vind ze zelf met meer vlees ook lekkerder. Alleen liggen ze niet meer standaard in het schap van de natuur winkel hier in de buurt.

Twee shiners voor twee personen of één goede sparerib voor twee personen. Ik weet niet wat duurder is, wel wat lekkerder is

@Sander72

Geen kans op restjes hier, mijn zoon heeft een bodemloze put in z'n maag.😋

Maar eigenlijk ben je gewoon een soort pulled pork met botjes aan het maken, dus ja de restjes op een broodje is een heel goed idee.

Zo wat een apparaten, 1,2kg per stuk, zie ik dat goed?

Wat een mooie ribbels. Ga ik ook een keer halen bij de Sligro. Bedankt voor de tip.

Terug
Bovenaan Onderaan