BasBQ
Beef en Steak

Huisgemaakte koud gerookte wilde ganzenborstfilet

Ik kan een keertje voor je vragen, maar kan even duren. Ik zie hem niet iedere dag.

Groet,
Henk
 
Hij heeft een "adresje" waar die ganzen heen gaan die hij zelf niet gebruikt. Met andere woorden hij verkoopt ze niet aan huis.

Het was te proberen natuurlijk.

Groet,
Henk
 
helldaddy zei:
Hij heeft een "adresje" waar die ganzen heen gaan die hij zelf niet gebruikt. Met andere woorden hij verkoopt ze niet aan huis.

Het was te proberen natuurlijk.

Groet,
Henk

En die poelier of dat restaurant zijn blij met boodschappen via de achterdeur.... ;)
 
Zou zo maar kunnen, maar ik vermoed van niet. Ik heb wat jaren in een restaurant gewerkt en heb nooit geen wild gevonden met hagel. Dit heeft me trouwens wel altijd verbaast. Zouden ze achter die beesten aan hebben lopen rennen  :p
 
Wild wat in beweging is en dan wordt getroffen door hagel (bijvoorbeeld eend, gans, fazant, haas, konijn) wordt niet gedood doordat het (zwaar) wordt verwond door penetratie van de hagel, maar door het uitschakelen van het vegetatieve zenuwstelsel als gevolg van de impact van de hagelkorrels op de huid. Dit wordt ook wel het "shock-effect" genoemd.
Het is ook zaaks dat het wild niet van al te dichtbij wordt geschoten, want dan vindt wel verwonding plaats en ook indringen van de hagelkorrels in het vlees, en tevens ook niet te veraf, omdat dan de impact van de hagel te gering is en geen shock effect optreedt.
 
Is nog een hele wetenschap dat wild schieten
 
Bert, dat leer je allemaal in de jachtopleiding, maar nog veel meer in de praktijk... :)
(en sommigen leren het nooit)
 
Terug
Bovenaan Onderaan