BasBQ
Beef en Steak

Houtskool van het merk Basterd.

 

Raykes

Sprokkelaar
Berichten
29
Hallo.
Gisteren houtskool van het merk Basterd gehaald bij de Intratuin voor de kamado. Mooie grote stukken zodat je een mooie trek krijgt in de kamado. Echter. Ik kreeg de houtskool met geen mogelijkheid aan!!!!!
Nadien nog mijn oude supermarkt houtskool toegevoegd. Nieuwe wokkel erop. En wat denk je. Het supermarkt houtskool gaat als een speer. En de houtskool van het merk Basterd nog altijd NIET aan.
Vandaag retour gegeven aan de Intratuin. Overigens super service dat ik hem retour mocht geven. Dank Intratuin. Nu ga ik voor een nieuwe zak houtskool van het merk ECHT.
Ik ben benieuwd hier naar.
Groetjes uit Eindhoven!!
 
Ik vermoed dat dit hetzelfde is als die van grill guru. Vind ik ook niet geweldig..
 
Klopt het is kneiter hard heb er wat dammers op en dan goed fikken en lang
 
Zal toch niet hetzelfde zijn als die van Grill Guru? Ik heb hier een zak van staan op ge proberen, maar is niet mijn ding. Grote stukken en juist heel licht en zacht. Fikt al bijna op tijdens het aansteken met één aanmaakblokje...
 
Als je houtskool moeilijk aan gaat betekend het ook dat het langer kan branden hardere hout soort gebruikt op de bastard zakken staat ook brand langer je hebt niks aan houtskool wat snel ontvlamt en weg is.
Maar om nou houtskool terug te gaan geven kom op zeg koop dan een gas bbq
 
Als je houtskool moeilijk aan gaat betekend het ook dat het langer kan branden hardere hout soort gebruikt op de bastard zakken staat ook brand langer je hebt niks aan houtskool wat snel ontvlamt en weg is.
Maar om nou houtskool terug te gaan geven kom op zeg koop dan een gas bbq
Snap ik wel. Als de houtskool je niet bevalt..

Ik had juist grote moeite met hogere temperaturen. Low ans slow ging perfect. Daarnaast erg instabiel en onvoorspelbaar.

Uiteindelijk tegen me zin toch opgemaakt.
Gebruik nu andere houtskool, welke me een stuk beter bevalt.
 
bij mij laatste bestelling een dealtje gesloten om verschillende soorten houtskool te krijgen.
Daar zit onder andere ook van the bastard bij.
Ik merkte wel dat ze 2 soorten van the bastard geleverd hebben.
Namelijk zakken van 10kg, maar ook doosjes van 5kg.

Levering heb ik pas eergisteren in ontvangst genomen dus om de minimax eens te testen zo een doosje geopend.

IMG_20200519_074010928.jpg


Eerste wat we opviel, allemaal kleine "rommel", veel kleine stukjes.
IMG_20200519_074243946.jpg


hier in de minimax gevuld zie je beter dat het veel kleine stukken zijn.
IMG_20200519_074236016.jpg


De grote van de stukken kan in mijn ogen niet aan het transport liggen want was mooi op een palet gestapeld.

Gistern dan voor de eerste maal aangestoken met de looftlighter.
Ging even vlot als ik gewend ben, geen nare geuren bij het opwarmen
Ook geen rookvorming

De minimax is nog nieuw dus is een beetje zoeken welke setting ik nodig heb voor 200°C.
Aangezien we momenteel onze living aan het schilderen zijn was ik hem even uit het oog verloren en zat hij op 260 graden met de regulator half open onderaan volledig open.

Heeft niet lang opgestaan (paar avocado's met zalm en ei gemaakt) dus verwacht niet dat er reeds veel houtskool weg is.
Ook de tijd nog niet gehad om te verifieren.

Eerste conclusie voor is, kleine stukjes, dus zal deze houden voor de minimax, gaat prima aan, geen geur of rook, al bij al niet slecht.
 
Als je houtskool moeilijk aan gaat betekend het ook dat het langer kan branden hardere hout soort gebruikt op de bastard zakken staat ook brand langer je hebt niks aan houtskool wat snel ontvlamt en weg is.
Maar om nou houtskool terug te gaan geven kom op zeg koop dan een gas bbq
Neej. Ik ga niet terug aan het gas.... maar ik denk dat ik weet wat mijn probleem was. Ik gebruikte een kleine kamado van 13 inch. Met denk ik een slechte trek... Nu een grotere gekocht.... en wat denk je. Ik ga weer eens wat hardere houtsoorten proberen.
 
Evt aansteken met een briketten starten?? Wellicht werkt dat beter
 
Vandaag de houtskool van GRILL GURU gebruikt. Gaat lekker.... langzaam aan maar wel mooie stabiele temperatuur. Lekkere rooksmaak. Ligt nu een mooi stuk buikspek op🤟🤟🤟
 
Ik heb 2 zakken van de bastard er door heen gehaald en de 10kg zakken zitten grote degelijke stukken in en aan krijgen is inderdaad moeilijk maar daar moet je even je draai in vinden. Goedkoop houtskool vliegt er soms doorheen ik ga een elektrische guru lighter halen waarschijnlijk een stuk makkelijker dan 3 aanmaakblokjes
 
Terug
Bovenaan Onderaan