Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
Werk zelf met een kamado en altijd met kolen. Ik kies juist kolen die redelijk neutraal zijn in smaak.
Niet bij alles wil ik de rooksmaak en ook niet te heftig.
Voor gerechten waar ik wel rooksmaak wil doe ik bij lange garing een blokje rookhout en bij hete korte bereidingen wat snippers op de kolen. Dan bepaal ik met het soort rookhout ook de smaak. Vis en rund zijn totaal anders als het gaat om welke rooksmaak past.
Rooksmaak van houtskool komt van biet volledig gepyroliseerd houtskool.
Ook ik ben geen fan van overal rooksmaak bij. Vind het handiger oom een blokje rookhout toe te voegen aan mijn brandstof om zo de rooksmaak te bepalen.
@Edwin84 & @Frits +1 :
Zelfs bij neutrale houtskool kan door afdruipend vet iets van een rook smaak toegevoegd worden.
Maar doorgaans zoek je naar neutrale houtskool en voeg je zelf de gewenste rook smaak toe met een blokje rookhout.
Deze site maakt gebruik van cookies om de inhoud te personaliseren, jouw ervaring aan te passen en om je ingelogd te houden als jij je registreert.
Door deze site te blijven gebruiken, stem je in met ons gebruik van cookies.