BasBQ
Beef en Steak

Houtskool of gas

Welke barbecue zou jij kiezen?


  • Totaal aantal stemmers
    0

pauperculus

Sprokkelaar
Berichten
26
Hallo Mensen,

Ik wil graag een nieuwe goede barbecue aanschaffen, maar ik ben er nog niet helemaal uit welke.
Het lijkt mij goed om een keuze te maken uit een van de onderstaande BBQ's.
  • Weber Summit S-470 GBS
    Weber Performer Deluxe GBS
    Big Green Egg Large
Misschien kunnen tips van jullie over de voor en tegens de keuze voor mij wat vergemakkelijken.
Ik hoor het graag van jullie en bedankt alvast.



 
Ik heb zelf een BGE large en die bevalt super
ik zou in ieder geval een kolen BBQ nemen
minder schoonmaak werk en beter BBQ smaak
en veel meer mogelijk heden
 
Zeker een kolen Q. (Gas is voor binnen  :)) keuze is een lastige , beide heel goed en een mooie
Line up. Ik gebrui zelf een 57 en een Kamado. Voor mij de ideale combi. Low & slow gaat toch een stuk beter in een EI.
 
Ik heb een gassertje gehad (Outdoorchef Citygrill), prima ding om lekker te knutselen.  Daarna heb ik een heel scala aan kolen Webers aangeschaft, en daarbij een BGE large. Het voordeel van het ei boven de webers is voor mij 2 dingen. Je steekt hem enorm snel aan, sneller nog dan de weber met de firestarter. En de temperatuurbeheersing is subliem. Dus als je budget hebt? Dan haal je met een ei ( of andere kamado) een heel fijne BBQ in huis. Maar let wel, je zult het uiteindelijk zelf moeten doen. " its the cook, not the cooker".
 
Voor hoeveel personen wil je kunnen q-en? (Bijvoorbeeld: vaak voor 2-4 soms voor 6-8)
Als je nog geen Q hebt staan, zou ik ook kijken bij een ovale Primo.
 
structor zei:
Easy het ei (je kunt ook nog eens naar een primo als alternatief kijken), maar wat Domi zegt is zo waar...

Ik had het andersom gezegd Primo Oval XL (je kunt ook nog eens naar een BGE als alternatief kijken), maar wat Domi zegt is zo waar :D

Maar ik kan niet in je portomonnee  kijken, de Keramieken zijn nu eenmaal prijzig
 
Aangezien in het lijst al een Summit stond, is het budget redelijk ruim te noemen ;)
 
Ewald zei:
structor zei:
Easy het ei (je kunt ook nog eens naar een primo als alternatief kijken), maar wat Domi zegt is zo waar...
Ik had het andersom gezegd Primo Oval XL (je kunt ook nog eens naar een BGE als alternatief kijken)
TS geeft dit als eerste voorkeur aan, maar eigenlijk heb je gelijk  :p
 
richard0501 zei:
Ik zou voor het gemak van gas gaan en toch BBQen op echt hout.... :D

Gemak van gas? valt me een beetje van je tegen Richard =)) ;)

We houden hier allemaal van Low & Slow maar hebben niet het geduld om een kolenvuurtje aan te steken, en zoveel langer dan het ontsteken van een gas BBQ duurt dat niet eens.
Ik kook nagenoeg niet meer in de keuken maar voornamelijk op de Primo, houtskool dus, ook doordeweeks.
Als ik op gas had willen koken had ik wel in de keuken achter het fornuis gebleven :p
 
het is moeilijk om een keus te maken voor iemand anders,

ik zou gewoon zeggen, ga je gevoel achterna en maak de beslissing waar je als eerste aan dacht, dat is meestal de juiste beslissing ;)
 
Hallo Mensen,

Bedankt voor de tips, het wordt waarschijnlijk een Big Green Egg medium.
Deze lijkt mij voor twee personen groot genoeg voor een gezellig avondje.
De aanschaf zal nog even op zich  moeten laten wachten  :( want de hele tuin gaat eruit en
een nieuwe tuin moet eerst nog worden gerealiseerd, incl. overdekt BBQ hoekje.
Ik kijk er erg naar uit in ieder geval, nogmaals bedankt.

Groeten, Ron
 
Ron,

Ik heb al meer dan 2 jaar een Summit. Een heerlijk apparaat waar je veel op kan grillen en bbq-en. Maar als je wil gaan roken en echt low en slow dan zou ik met de ervaring die ik nu heb toch iets anders aanschaffen.
Persoonlijk vind ik een Keg 5000 (omdat die zwart is) een prachtig apparaat en een primo heeft als voordeel dat je low en slow kan combineren met high. Mijn keuze zou nu  tussen een Keg en een Primo Oval gaan. En die zijn echt heeeeeeeeeeeel veel goedkoper dan een Summit.
 
McPeet zei:
Ron,

Ik heb al meer dan 2 jaar een Summit. Een heerlijk apparaat waar je veel op kan grillen en bbq-en. Maar als je wil gaan roken en echt low en slow dan zou ik met de ervaring die ik nu heb toch iets anders aanschaffen.
Persoonlijk vind ik een Keg 5000 (omdat die zwart is) een prachtig apparaat en een primo heeft als voordeel dat je low en slow kan combineren met high. Mijn keuze zou nu  tussen een Keg en een Primo Oval gaan. En die zijn echt heeeeeeeeeeeel veel goedkoper dan een Summit.

McPeet,

Mijn nieuwe tuin met overkapping is inmiddels al een tijdje gerealiseerd, mijn BBQ is een Weber Performer Deluxe GBS 57 cm en een Weber Go-Anywhere Houtskool geworden. bedankt voor het meedenken.

Groeten, Ron
 
Ewald zei:
structor zei:
Easy het ei (je kunt ook nog eens naar een primo als alternatief kijken), maar wat Domi zegt is zo waar...

Ik had het andersom gezegd Primo Oval XL (je kunt ook nog eens naar een BGE als alternatief kijken), maar wat Domi zegt is zo waar :D

Maar ik kan niet in je portomonnee  kijken, de Keramieken zijn nu eenmaal prijzig
+1, met als aanvulling hierop omdat je het zelf al aangeeft ik er vanuit ga dat het ook nog wel in je budget past.  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan