BasBQ
Beef en Steak

houten handvaten of plastic

 
 

henkk

Stoker
Berichten
308
kan mijn iemand vertellen wat er zo fantastisch is aan een bbq met houten handvaten  iedereen is er liereis van, alleen ik begrijp niet waarom :'( 
 
Je kan een persoonlijke touch geven aan je BBQ en ik vindt het ook wel mooi staan

_MG_3780.jpg


_MG_3779.jpg
 
Hmzzz ik vind he took niet "je van het" kost nog een hoop geld ook.
 
Henk, vroeger zaten er op de Weber barbecues houten handvaten, jaren geleden zijn ze vervangen door plastic handvaten.

De houten handvaten zijn dus vintage. De orginele houten handvaten zijn niet meer te koop of je  moet extreem veel mazzel hebben.

Er zijn mensen die heel handig zijn met hout en ze zelf maken zoals de handvaten die je boven ziet. Niet goedkoop, maar ook niet stervens duur en het geeft je de mogelijkheid om je Q een persoonlijk tintje te geven.

Zelf heb ik er ook één laten maken, maar wel met twee verschillende teksten.

IMG_1738.JPG


IMG_1737.JPG
 
Het is niet uitgesloten dat ik dat ook op de Ranch Kettle ga doen....
prijzig, Frits?
 
Peter, ik heb 30 $ betaald, en dan is hij aan twee kanten gegraveerd met verschillende tekst, inclusief verzenden. Duurde in totaal een week.

Een handvat zonder tekst kost 20$.
 
Ik had er 2 stuks Gegraveerd besteld
incl verzendkosten $56 = €40,65
$9 ( 6,36 euro )verzendkosten voor 2 stuks
Dat is dus goedkoper dan een binnenlandse verzending in Nederland
En inderdaad, het duurde ongeveer 1 week
 
Die houten handvatten zijn gewoon nostalgie, vroegah waren de handvatten van hout ;) Plastic, is toch maar plastic, hout spreekt toch wat meer vind ik.
 
ik hou toch meer van de platic handvaten!
 
In de praktijk houden die plastic het langer uit hoor!
 
IK sluit mij aan bij marco, hout is om whiskey in te bewaren 8)
 
ik vind ze ook gewoon mooier eigenlijk. Daarom zijn mijn houten handvaten ook weg gegaan..
 
marco w zei:
ik vind ze ook gewoon mooier eigenlijk. Daarom zijn mijn houten handvaten ook weg gegaan..

Heb je ze nog ergens liggen ? ik hou me aanbevolen !
 
Ik vind ze wel enorm geinig zeg!

Waar hebben jullie ze besteld? Linkje?
 
Ik heb er ook totaal niets mee,vind het wel knap gemaakt,maar zou er eerder een lekker stukkie vlees voor kopen!
 
marco w zei:
ik vind ze ook gewoon mooier eigenlijk. Daarom zijn mijn houten handvaten ook weg gegaan..

Marco, je houten handvaten maken het goed. Dennis en ik waren er heel blij mee :D
 
oke bedankt weer wat geleerd vandaag :)
 
Heeft Dennis ze ook?, dan zal ik ze er vannacht eens af schroeven, woont toch om de hoek hier :D
 
Zit er één op mijn WSM ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan