BasBQ
Beef en Steak

Houdbaarheid (kokos)briketten

Ceriel zei:
dennis zei:
Hoe veel zit er in een volle starter? 1 a 1,5 kg? Dan kan het best met elke dag barbecuen denk ik?
Het voordeel van de kokosbriketten is dat je ze kunt hergebruiken. Lijkt me verspilling om iedere dag een volle starter volledig op te laten branden voor een hamburgertje of een biefstuk

Elke keer als de UDS opstart schud ik de overtollige as uit mijn vuurmand en vul hem bij met een halve tot volle starter afhankelijk van de sessie en kan dan meer dan 10 sessies doen per zak van 10 kilo Bonfire Cocosbriketten (eigen merk Sligro)
 
Heb een tijdje terug 5 zaken fired up gekocht bij de Karwei (zat te slapen had nl houtskool nodig en die was in de aanbieding) Uiteindelijk 4 zakken kokos briketten en 2 zakken houtskool..

Zakken binnen opgeslagen in de buurt van de kachel dus droog zat, maar toch kwam de tempratuur niet boven de 150 graden uit, en zakte daarna verdomd snel naar 80, 50 en zo goed als uit. Normaal geen problemen mee gehad om deze op tempratuur te houden, maar ze wilden gewoon echt niet. Dit terwijl ze in de starter best aardig gingen.

Veel meer as over dan normaal, lang niet alles opgebrand en wat over was.. dat wilde niet nog een keer aan in de starter..

Van narigheid de kip maar in de oven laten doorgaren ivm de zwangere huismuts hier..

Nu vraag ik me toch af waar het aan kan liggen, vocht is geen optie lijkt me...
 
apart, kan het iets te maken hebben met de kwaliteit? dat het een beetje verdroogt cq ingedroogd is doordat ze bij de verwarming staan?
 
Oei dat was vast gezellig met die 'zwangere huismuts' erbij....  :-S
 
Sander72 zei:
Oei dat was vast gezellig met die 'zwangere huismuts' erbij....  :-S
.

Mjah niet dus... normale tijd van de kip is ruim verdubbeld door alle ellende eromheen..

@ Leo, geen idee of dat kan? Je zou toch zeggen hoe droger hoe beter?
 
ik heb ook geen idee, zate even hardop te denken
 
Vocht zou ik niet de schuld geven. Mijn schuur is echt vochtig en ik bewaar mn kokosbriketten van de sligro maanden zonder problemen met het branden te krijgen
 
Ik heb nog eens over mijn eigen kokosbrikettenprobleem zitten nadenken maar ik kan eigenlijk niet anders vaststellen dat we te maken hebben met een slechte batch. De samenstelling/persing is niet goed. Teveel vulstof en te weinig kokos.
Botte pech.
 
Bij mij is het ook maar 1 zak van de 4, maar wel toevallig de laatste... Wellicht dat het ook een slechte batch is geweest? Heb ze maar bewaard en zal ze door de andere heen mengen in de hoop dat ze toch hun werk doen.. Misschien voor de simpele burgers en worstjes.. Maar niet voor de PP etc..
 
Terug
Bovenaan Onderaan