BasBQ
Beef en Steak

houdbaarheid bbq saus

 

baszy

Sprokkelaar
Berichten
27
mede fanatiekelingen,

Zoals verwacht heb ik een vraag met betrekking tot de houdbaarheid van zelf gemaakte bbq saus.
In meerdere recepten kom ik tegen deze max twee weken in de koeling te kunnen bewaren.

nu vraag ik me af hoe lang jullie deze bewaren, ik ben een purist en eet weinig saus dus blijft vaak langer staan.
bij de recepten maak je gebruik van allemaal producten waar conserveringsmiddelen in zitten en deze zijn dus langer houdbaar.

concreet is die twee weken rekbaar of niet wat is jullie advies of hoe gaan jullie hier mee om?

alvast bedankt!
 
Mijn motto; ziet het er goed uit, ruikt het goed en smaakt het goed, dan is het goed  :D

Als ik ergens niet op T.H.T.-aanduidingen let, dan is het wel bij BBQ-saus.
Schimmel is uiteraard een no-go en dan mik ik het flesje direct weg. Maar de keren dat ik schimmel in een fles saus aan heb getroffen, die zijn op ??n hand te tellen. Dit zegt trouwens niets over de smaak natuurlijk, want een T.H.T.-datum wil niet per se zeggen dat het product na die datum bederft, maar kan ook aangeven dat de smaak tot die datum gegarandeerd wordt en daarna minder kan worden.
 
DanBras,  +1

Wij maken onze sausjes meestal zelf.
Gesloten, gebruiken zolang de voorraad strekt (vaak enkele maanden) en geopend in de koeling 4 gr.C .
Nog geen problemen gehad met schimmel o.i.d.
En de smaak blijft goed.

reuze%20ribs%20001_zpszy6smv3c.jpg
 
Zelf gemaakt. Een geopende pot in de koelkast makkelijk een of twee maanden. Uiteraard altijd met schone lepel oid opscheppen. Ongeopend een soort van geweckt. Dus goed schone pot gevuld en op z'n kop laten afkoelen tot ie weer dicht zit. Dat als je Em opent de bekende plop hoort. Dan kan ik het makkelijk een half jaar of meer buiten de koelkast bewaren.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
 
Ik maak mijn sausjes altijd zelf ( kijk even bij de recepten ;) ), en doe ze in spuitflesjes. Ik maak ongeveer 1x per jaar een flinke batch. Ik zet ze in de koelkast boven, die gaat niet elke dag 600x open, dus blijft lekker koid. En ik leef nog steeds. Hoop eind van het jaar mijn 53e verjaardag te vieren =))
 
Hans zei:
DanBras,  +1

Wij maken onze sausjes meestal zelf.
Gesloten, gebruiken zolang de voorraad strekt (vaak enkele maanden) en geopend in de koeling 4 gr.C .
Nog geen problemen gehad met schimmel o.i.d.
En de smaak blijft goed.

reuze%20ribs%20001_zpszy6smv3c.jpg

Dominique zei:
Ik maak mijn sausjes altijd zelf ( kijk even bij de recepten ;) ), en doe ze in spuitflesjes. Ik maak ongeveer 1x per jaar een flinke batch. Ik zet ze in de koelkast boven, die gaat niet elke dag 600x open, dus blijft lekker koid. En ik leef nog steeds. Hoop eind van het jaar mijn 53e verjaardag te vieren =))


De sauzen van deze serie zijn van 11-03-2016 en ik zie nu de bodem van het laatste potje.
Voor de afwisseling gebruik ik tussendoor ook andere sauzen in de div. gerechten natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan