BasBQ
Beef en Steak

Honey Corn

 
 
 
 
 
 

Bidle

Gemarineerd
Berichten
1.993

Al een paar vragen over gehad en het is echt te simpel. Ben het een keer tegen gekomen op internet,..... durf echt niet te zeggen van wie en hoe, wel dat het lekker is. ;)


1. Maak een maiskolf schoon en veeg hem rondom goed in met roomboter.

2014-06-15 Honey Corn 01 by Bidle, on Flickr


2. Bedek alle zijde met een laagje honing. Ik doe het meestal aan drie zijdes dan kun je alles bedekken.

2014-06-15 Honey Corn 02 by Bidle, on Flickr


3. Nu nog een beetje grof zeezout erop.

2014-06-15 Honey Corn 03 by Bidle, on Flickr


4. Luchtig inpakken in stevig folie.

2014-06-15 Honey Corn 04 by Bidle, on Flickr

5. Indirect op de bbq 180 graden is al prima en dat voor een minuut of 25-30. Af en toe draaien, zodat alle zijdes goed gaar worden.

2014-06-08 Ribs 3-2-1 11 by Bidle, on Flickr


6. Et voila:

2014-06-15 Honey Corn 05 by Bidle, on Flickr



Simpel en lekker!! :)
 
Lijkt me lekker! Komt op de todo.
 
richard0501 zei:
Maccie zei:
Lidl heeft ze met enige regelmaat.


vaak voor onder de ?3,- per 2.
Ja dat klopt , nu 2.50 , maar dat vindt ik best aan de prijs , meestal rond juli augustus zitten ze rond de 1,50
Vandaag toevallig geweest lager er hele mooie. Maar van de week geen tijd voor mais, dus..

Maar maiskolven zijn toch heel lang houdbaar? Dus dan kun ze ze volgende week gebruiken lijkt me.
 
Ik doe er vaak nog wat chiliflakes en verse peterselie overheen. Mais is hier ook een veel gegeten groente.
 
lijkt me lekker, ik zal ze eens maken van de week. Heb binnenkort een bruiloft die ik moet cateren, met de vraag voor mailskolven  :)
 
Ik maak ze altijd met alleen boter en zout. Deze ook maar eens proberen!
 
Lin zei:
Ik maak ze altijd met alleen boter en zout. Deze ook maar eens proberen!


Ik voorheen ook, maar sinds ik een mopsaus met Honing op mijn Spare-ribs doe is dit een geweldige aanvulling.  :)
 
Maar koop gewoon zaadjes? Zijn niet duur en staan best leuk in de tuin. 123zaden heeft ze wel dacht ik..

En ja,ook deze lijkt me lekker..
 
Chiliflakes en korianderboter en wat zout...ook heerlijk tegen de zoetheid van de corn zelf. Mooi product he..
 
Nu in de aanbieding bij C1000. Twee kolven suikermais voor 1 euro. (Week van 28 augustus).
 
C1000, ja die zit dan weer net niet in "ons dorp" :(
 
Terug
Bovenaan Onderaan