Beef en Steak

Homemade pasta met zalmbonbons

Free_ltd

BBQ Junkie
Vermits we in België een lekker lang weekend hebben, dus vandaag maar weer BBQ. Deze keer 2 delen:

1. Homemade pasta:
Een tijdje terug liet mijn vrouw weten dat ze graag eens zelf pasta wilde maken. Vermits moederdag eraan kwam, had ik haar een pastatoestelletje gekocht en dat heeft ze vandaag dan voor de eerste keer gebruikt. Schrik dat het ging mislukken, maar het ging gelijk niks.

2. Rookplankje:
Voordat ik commentaar krijg dat het geen plankje van het genootschap is, kan ik zeggen dat ik ze wel heb hoor. Maar deze plankjes zijn op vraag getest. We werken op het werk met een vaste houtleverancier en een tijdje terug hing ik met de zoon van daar aan de lijn en het ging over BBQ. Toen ik begon over zaken op een ceder rookplankje, wilde hij mij eens een plezier doen om wat plankjes te bezorgen. Maar ... deze zijn 15mm dik. Ze hebben daar enkel in gamma wat er nodig is voor de verkoop en wij plaatsen dus regelmatig planchetten in ceder en dus hebben zij die planken van 15mm dikte en 15cm breed (met tand groef). Hij ging ze mij 15 x 30cm maken, maar kreeg ze van de week 10 x 30cm omdat die tand groef er nog af was. Beetje smal dus :ROFLMAO: Ik zelf twijfelde of het wat zou worden omdat ze zo dik zijn, maar uiteindelijk deden deze plankjes perfect wat ze moesten doen. Het recept spreekt van 8-10minuten, maar het duurde echt wel nog een stuk langer. Dus vraag me af of de dikte van het plankje daar voor iets tussen zat.

Die bonbons was nu de 2de keer dat ik ze maakte en ze waren weer overheerlijk. Vorige keer was het voorgerecht, maar vandaag besloten om ze als hoofdgerecht te nuttigen, samen met de zelfgemaakte pasta. De pasta was dus eveneens perfect. Dat toestel gaat nu heel vaak gebruikt worden door de misses. Is ook veel lekkerder dan die industriële pasta uit de pakjes.

IMG_6636.jpeg

IMG_6639.jpeg

IMG_9954.jpeg

IMG_9957.jpeg

19268b5c-839b-448e-a868-8234235d48d5.jpeg

IMG_6653.jpeg

IMG_6666.jpeg

IMG_6669.jpeg

41c3db3f-49ba-4d73-9aed-793bf72311d0.jpeg

Ziet er top uit. Mooi ook met die zelfgemaakte verse pasta.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat ziet er prachtig uit, lekker met die zelfgemaakte pasta erbij.
😋😋

Dat ziet er prachtig uit, lekker met die zelfgemaakte pasta erbij.
😋😋

We kochten wel eens vaker ‘verse’ tagliatelle ipv die industriele of hoe ik het moet noemen. Deze keer heeft ze het eerste het beste recept gebruikt dat ze vond via Google. Dus geen idee of er veel mee mogelijk is, maar alle tips welkom.

Heerlijk en zelfgemaakte pasta is echt top.

Mooi gemaakt hoor hier ook wel eens zelf pasta gemaakt is ook sneller klaar hoeft maar even in de pan.
Wat voor marinade heb je gebruikt voor de zalm bonbons ben ik wel nieuwsgierig naar ??
En wat heb je over de zalm op het laatst gedaan ??

Mooi gemaakt hoor hier ook wel eens zelf pasta gemaakt is ook sneller klaar hoeft maar even in de pan.
Wat voor marinade heb je gebruikt voor de zalm bonbons ben ik wel nieuwsgierig naar ??
En wat heb je over de zalm op het laatst gedaan ??

Voor de zalmbonbons volg ik exact onderstaande:

Enkel de wasabi doe ik er niet bij omdat mijn vrouw dat niet echt lekker vindt, en die kewpie mayo heb ik nog niet gevonden, dus gebruiken we een andere japanse die een beetje spicy is.
Deze dus: https://www.ah.be/producten/product/wi449948/saitaku-spicy-mayo-squeeze

Voor de zalmbonbons volg ik exact onderstaande:

Enkel de wasabi doe ik er niet bij omdat mijn vrouw dat niet echt lekker vindt, en die kewpie mayo heb ik nog niet gevonden, dus gebruiken we een andere japanse die een beetje spicy is.
Deze dus: https://www.ah.be/producten/product/wi449948/saitaku-spicy-mayo-squeeze
Volgens mij hebben ze de kewpie mayo bij de jumbo .

bedankt voor het recept 👍🏻

Volgens mij hebben ze de kewpie mayo bij de jumbo .

bedankt voor het recept 👍🏻
Ik dacht ook in de AH dat mij hier iemand zei, maar in de Belgische AH hadden ze enkel die andere die ik postte.

Jumbo hebben we hier nog niet in de buurt. En door Covid ben ik niet meer veel in NL geweest. Vroeger koppelden we het bezoek aan mijn moeder met een bezoekje aan de Jumbo 🤣

Mesjien nog eens bie de mam langsgoan :geek:

Dit zou ik zeker lusten. dient ook leuk op zo.

Terug
Bovenaan Onderaan