Beef en Steak

Homemade: Brisket (1e keer) - Witbrood - Weizen (met Ribs als voorgerecht)

wijmaar

Kooltjesharker
Good evening!

Gisteren voor het eerst met een vriend van me gewaagd aan het klaarmaken van een Brisket! Een paar vrienden uitgenodigd, en besloten om het maken van deze brisket te combineren met het resultaat van onze andere hobby (bier brouwen): een mooie Weizen. Omdat we onze lange dag nuttig wilden besteden, hebben we besloten om overdag nog een witbrood te bakken, en wat sprareribs te maken. Voor de brisket hebben we het recept van Noskos gevolgd.

Hieronder een klein verslagje:

Brisket point van 2.2kg besteld bij BeefandSteak:

WgeQQHG.jpg

11:00 - Ge?njecteerd met zelfgemaakte runderbouillon en in de slather gezet. Vervolgens met 107gr. en op een Weber OTP gelegd (gevuld met EcoBrasa en Hickory rookhout).

UJxeLbg.jpg

Ondertussen gestart met het brood:

6SsDQ6D.jpg

gW7vhdK.jpg

4iqDx7G.jpg

hyXhwnd.jpg

Daarnaast ook de Ribs op de Q:

QdAhUrl.jpg

65XGNX6.jpg

19:30 Alvast de Ribs en een biertje aangevallen, aangezien de brisket nog even op zicht liet wachten

Y6843Ps.jpg

kHiHGOG.jpg

21:00 Na heeeeeeel lang wachten was de brisket eindelijk op 71 graden, en hebben we hem ingepakt

5awcxCA.jpg

00:45 was de brisket dan eindelijk 91 graden, en om 01:45 konden we hem eindelijk eten! Hij was heerlijk, en gelukkig leker sappig!

bNOq531.jpg

05AlrYF.jpg

rlIqnmr.jpg

Vandaag nog heerlijk genoten van de "restjes" die ik met wat bbq saus heb omgetoverd tot burnt ends

gVqTr9K.jpg

De brisket heeft er uiteindelijk zo'n 13 uur over gedaan, het was dus maar goed dat er er ook ribs waren. Zo terugkijkend kunnen we in ieder geval concluderen dat 11.00 te laat is ;). Ik blijf echter wel zitten met de vraag of we toch iets anders hadden moeten doen.... De stall van zes uur lijkt toch wat aan de lange kant geweest. Hadden we eerder in moeten pakken dan bij 71 graden?

Dat is serieus laat aan tafel gaan midden in de nacht. Zuid europese tijden. Ziet er wel goed uit trouwens.

Mooie sappige Brisket, en de rest mag er ook wel zijn.
Gefeliciteerd met je Koei

Gefeliciteerd met je Koe.

Ik had hem eerder ingepakt, na een uur of vijf, zes dan zit de bark vast en kan je hem goed strak inpakken in twee lagen folie, dan duurt het geen drie uur meer op 125C.

Wat een ontzettend fijn verslag van dit mooie avontuur! Zeer bedankt voor het delen! Gewoon wat eerder beginnen en wat eerder inpakken, maar heej, lekker is lekker toch!?

Heerlijk duurt het langst gaat hier dus ook weer op :D.
Ziet er lekker uit allemaal, gefeliciteerd met je koetje. <:-P

Drukke dag gehad zo. Maar wel de brisket helemaal mooi gaar gekregen. En als je met maten aan het bier zit is het zo laat. Gefeliciteerd met je koei :-)

erg mooie brisket. En ribbels. En brood. En bier.  :P

Terug
Bovenaan Onderaan