Beef en Steak

Hollandser kan niet..

Ceriel

BBQ Junkie
Speciaal voor de fotowedstrijd diep in de buidel getast en speciaal hiervoor een nieuwe BBQ gekocht.. :P

Typisch Nederlands is het onderwerp voor deze maand, in mijn ogen een zwarte speklap, zoute barbecue-worst en een voorgegaarde hamburger, een voorgekookte maiskolf  met saus, stokbrood en huzarensalade:

3Rb9wk0.jpg

De BBQ uitgepakt, op een stevige ondergrond gezet en de vier hoekjes met een lucifer aangestoken:
IHorl9Q.jpg

Eerst een half uur naar binnen, bij het aansteken komen nogal heftige dampen vrij..

Vlees uit de koelkast. De kolen zijn inmiddels grijs, dus heet genoeg:
gEt1Hcg.jpg

Was het maar zomer B-)
NusTMjB.jpg

Na enige tijd draaien, wisselen, flippen en keren..
hsY4iyP.jpg

Kunnen we bijna aan tafel:
oTLzKbi.jpg

Het was buiten nog iets te fris om te eten, dus lekker bij de kachel
aMVKAHE.jpg

Het gebruik van de Action wegwerp-gril viel me erg mee, aansteken gaat eenvoudig en volgens de Hollandse BBQ-traditie waren de kolen pas echt goed op temperatuur toen het eten op was  :-?
Wat me wel tegenviel is dat het met deze gril onmogelijk is je vlees te laten verbranden. Zelfs met vet uit de speklappen geen vlammen gezien

Burp  ;)

WINNAAR! hahaha.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Zelden zo?n topmaaltijd gezien hier! Ik mis alleen nog het zwarte, maar van binnen rauwe, drumstickje...

Petje af voor deze interpretatie :-D

Verzonden met Tapatalk

Hahahhaha, geweldig! Het onderwerp kon niet beter belicht worden!

Leuk gedaan  :)

Lin +1.
Maar die speklappies hadden nog wel zwarter gemogen voor "de perfecte Hollandse cuisson" =))

Heerlijk sausje van Calv? erbij!

BRILJANT.....

Top en die saus maakt het af..

Of het nu Nederland of Belgie is, het vlees ziet er toch nog niet echt gebakken uit. De volgende keer wat verder cremeren

Verstuurd vanaf mijn SM-G390F met Tapatalk

Zo zie je maar weer dat het niet altijd op een Green Egg hoeft voor een smakelijke snelle hap  ;)
Leuke afbeelding van een zo'n typisch Nederlands BBQ gebeuren.  :)

Ik heb hier gelijk een flashback bij naar de tijd voor mijn Kamado. Geweldig leuk gedaan

Ik vind het geweldig gedaan en top dat je voor zo'n fotowedstrijd gewoon een nieuwe bbq koopt =))

Jet zei:
Ik vind het geweldig gedaan en top dat je voor zo'n fotowedstrijd gewoon een nieuwe bbq koopt =))

Ja, verschil moet er toch zijn. :D

Geweldig!
Heb hier hardop zitten lachen.
Tja, vroeger.......

En die hamburger  =))

In de totaaloplossing helemaal kloppend!

Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A5010 met Tapatalk

Terug
Bovenaan Onderaan