BasBQ
Beef en Steak

Hoi!

suzyQ

Tondelzoeker
Berichten
12
Naam is Suus, ik mag erg graag koken, en heb een eigen moestuin en ben in het bezit van een kas. De moestuin staat mudjevol met aardappelen, groenten, pompoenen, bonen, bieten, mais en ga zo maar door. Mijn kas staat vol pepers, paprika's, tomaten, komkommers en basilicum ( de geur van basilicum in een warme kas is onvergetelijk)

Ik houd erg van koken, en ben al een poos in het bezit van een Weber one touch premium, en een smokey Joe. Ik maak hier nog bij lange na niet genoeg gebruik van heb ik al wel gezien in de topics die ik tot nu toe gelezen heb. Ik was echter op zoek naar een manier om mijn jalapeno's te roken om er chipotle van te maken en toen kwam ik per ongeluk terecht bij iemand met een Big green egg.

En toen liep het uit de hand, want nu wil ik dus ook zo'n ei! Ik ga geen BGE aanschaffen nog, die aanschaf is me even te gortig , maar de keuze is gevallen op een goedkope variant om mee te beginnen, een Auplex XL. Deze zal vermoedelijk ergens deze week besteld worden.

Ik kan niet wachten om er mee aan de slag te gaan.
 
Van harte welkom bij het Genootschap! Chipotles kun je ook in je weber maken hoor! Kwestie van insnijden en roken. Daarna drogen in een droogmachine of de oven.
http://www.bbq-nl.com/2010/07/chipotles.html
 
Ow echt! Goh ik dacht dat de weber daar niet geschikt voor was! Maar super bedankt voor de link!

Mag ik vragen waarom jij er voor gekozen hebt om naast je Weber een ei aan te schaffen?
 
Ja hoor dat mag ;) Ik heb jaren alleen met mijn webers gewerkt en dat zijn op zich prima barbecues. Met en Big Green Egg kan hetzelfde als met een WSM en een keteltje. Dus ??n barbecue voor het zelfde temperatuur bereik. En dan kun je ook nog makkelijk heel heet voor pizza ed. En een eitje brand heel snel, is erg zuinig en zeer stabiel.
En sinds ik mijn ei heb staan de webers er grotendeels werkloos bij moet ik eerlijk bekennen.
 
Welkom!

Effe kleine topic Hijack: noskos, gebruik je de webers wel voor wedstrijden, of neem je dan ook je ei mee?
 
Vorig seizoen gebruikte we WSM's en de primo van Mike. Dit seizoen hebben we "de Zware Jongen". Een reverse flow vault smoker. Helemaal ge?soleerd, de rook warmt de wanden op. Zeer zuinig en net zo stabiel als een kamado.

344b9d716e6c595e4e20fe718ca169a6.jpg


5e3152fd86d6fbd9c5784016c87b8255.jpg


En nu weer on topic! Vlegels ;)
 
Hoi Suus! Leuk dat je mee komt doen en van een ei ga je echt geen spijt krijgen!
 
hoi Suus,
welkom bij dit edele genootschap
 
Hoi Suus,

Leuk om te horen dat ik niet de enige ben met een Auplex XL!
 
Suus welkom bij de club en veel plezier met je nieuwe Bbq.
 
Van harte welkom hier Suus  :D
 
Terug
Bovenaan Onderaan