BasBQ
Beef en Steak

hoi beste bbq vrienden en wil mij bij deze even voorstellen. mijn naam PatjeBBQ

 
 
 

patjebbq

Vuurmaker
Berichten
61
Wil mij bij dezen even voorstellen Ik werd afgelopen weekend bij Tony & Stone erop gewezen waarom ik nog niet lid ben van dit mooie forum en dat de de nederlandse bbq familie veel groter is dan dat ik dacht ;D ;D.

Zo doende. ik heet patrick voor vrienden patje ik ben lid van Dutch bbq team the Daltons.
Ik en ik moet eigenlijk zeggen wij en dan heb ik het over mijn vrouw Laura vinden niets mooier dan lekker gezellig bbqen met vrienden. Bij ons is deze passie/hobby iets verder gegaan en zijn nu in het bezit van een klein winkeltje met bbq spullen.
Verder is dit onze hardware die wij gebruiken:
  • weber 57 cm
  • WGA
  • Primo XL
  • chinees Ei
  • UDS
Dus ons tuintje staat redelijk vol. Maar zouden er toch nog graag een offset smoker bij willen.

Hoop dat ik/wij nog meer bbq vrienden door dit forum gaan krijgen en dat ik hier een boel kan leren 8).
Alvast bedankt dat ik hier aktief mag rondneuzen en reageren.

groetjes patrick

 
Patrick, welkom bij het BBQ Genootschap! Leuk dat je ons gevonden hebt.
 
hoi Patrick,
welkom bij dit edele genootschap.
altijd leuk weer iemand van een ander team hier te ontmoeten
 
Hey Patrick, welkom bij "De Familie" !! :p ;) ;D
 
Welkom Patje. Mijn allereerste stukje brisket dat ooit geproefd heb was van jullie  :).
Daarna bij de andere teams nog veel meer geproefd, maar je eerste keer vergeet je nooit  ;D.
 
Welkom Patrick.
 
Hoi Patrick, welkom!
 
welkom Patrick!
 
Mw. BBQ68 zei:
Welkom Patje. Mijn allereerste stukje brisket dat ooit geproefd heb was van jullie  :).
Daarna bij de andere teams nog veel meer geproefd, maar je eerste keer vergeet je nooit  ;D.

Mooi hoop dat je hem lekker vond  ;D ;D
 
Welkom Patrick op dit mooie forum, hoop dat je het recept van die echt overheerlijke varkenshaas zou willen delen die jullie lieten proeven op de Tony Stone - mijn vrouw en zoon smeken mij hem te maken maar ik weet niet hoe ;-)
 
Gabor zei:
Welkom Patrick op dit mooie forum, hoop dat je het recept van die echt overheerlijke varkenshaas zou willen delen die jullie lieten proeven op de Tony Stone - mijn vrouw en zoon smeken mij hem te maken maar ik weet niet hoe ;-)

Recept zal ik binnen even kort posten, komt van een collega team genoot zal wel eens vragen.
 
Gabor zei:
Welkom Patrick op dit mooie forum, hoop dat je het recept van die echt overheerlijke varkenshaas zou willen delen die jullie lieten proeven op de Tony Stone - mijn vrouw en zoon smeken mij hem te maken maar ik weet niet hoe ;-)

Hoi gabor bij deze het recept van de varkenshaas Tony&stone low en slow

Hebben deze varkenshaas geregen aan een fire-wire flexible spies en in een marinade zak 36 uur in koeling laten marineren.

Sat?
- Varkenshaas sat? van de Makro (aanbiedingen aflopen)
- Ketjap Manis
- Sambal Oelek
- Verse knoflook (in stukjes, niet geperst)
- Citroensap
- Zoetstof (poeder)
- Spaanse rode peper.

Meestal marineer ik zo?n drie kilo ineens. Ik heb diepvries varkenshaas en laat deze licht ontdooien.  Ik snij de varkenshaas als deze nog behoorlijk bevroren is, zo kan ik mooie blokken snijden. Ik snij de blokken niet te klein en donder ze in een bak. Vervolgens snij ik 4 tenen knoflook en 1 flinke Spaanse peper kort. Deze doe ik bij de nog bevroren sat?. Dan het sap van de citroen erbij, ongeveer twee eetlepels. Twee eetlepels sambal oelek  erop en dan een eetlepel van de zoetstof. Ik gebruik zoetstof omdat deze mooie fijn is en derhalve direct oplost. Dan gooi ik de ketjap erop zodat het vlees zo?n beetje onderstaat en dek het geheel af met keukenfolie. Regelmatig met je handen de sat? doorwerken. Ik laat het geheel zo?n 36 uur marineren. Dan rijgen en even de sat? zeer licht uitknijpen of uit laten lekken.
Let op: je krijgt erg koude handen van het snijden en als je keukenhandschoenen hebt zou ik die zeker aandoen.

groetjes en succes
 
patjebbq zei:
Mw. BBQ68 zei:
Welkom Patje. Mijn allereerste stukje brisket dat ooit geproefd heb was van jullie  :).
Daarna bij de andere teams nog veel meer geproefd, maar je eerste keer vergeet je nooit  ;D.

Mooi hoop dat je hem lekker vond  ;D ;D
:-[ Erg lekker.
 
Hoi Patrick, welkom hier, als je uit Uden komt heb ik je nog gesproken denk ik  ;D
 
Hoi Patrick,

Dat is snel! Dank voor het recept, gelijk een mooie bijdrage voor het forum haha ;).

Heb de komende weekende een paar BBQ's met vrienden dus voldoende gelegenheid om deze even te gaan proberen, ik zal het resultaat tzt even posten in een draadje.

Groet,
Gabor
 
Terug
Bovenaan Onderaan